כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אדלשטיין נגד בג"ץ: התערבות בוטה בחקיקה

את הדברים אמר אדלשטיין במפגש עם אנשי תקשורת חרדים; יו"ר הכנסת התייחס גם למשא ומתן התקוע; ויש גם מסר לפולארד

אדלשטיין והכתבים החרדים. צילום: הכנסת
אדלשטיין והכתבים החרדים. צילום: הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר הבוקר במפגש עם נציגי התקשורת החרדית כי לדעתו פסיקת בג"ץ על הוצאת צו ביניים לעצירת תקצוב תלמידי הישיבות עד להשלמת חקיקתו של חוק השוויון בנטל היתה התערבות בוטה בהליכי החקיקה שהיו כבר כמעט לקראת סופם ואכן תוך זמן קצר הושלמה החקיקה.

"מעבר לכך" אמר אדלשטיין, "מבחינתי לא הכל שפיט ולא הכל חקיק. השתתפתי במפגש בשבוע שעבר במוסד אקדמי יחד עם פרופ' אהרן ברק ושם אמרתי את דעתי לגבי החוק ולגבי התערבותו של בג"ץ בכל הליכי החקיקה שלו. כפי שאמרתי, לא כל דבר הוא ענין שחוק יכול לפתור בדיוק כפי שבית המשפט אינו יכול לפתור כל דבר. ישנם נושאים שצריך להבין שהם תלויים בתהליך שלוקח זמן ולתת לתהליך הזה את המקום לו הוא ראוי".

"מצד שני" הוסיף אדלשטיין, "בית המשפט גם חיזק את כוחה של הרשות המחוקקת בכך שנטל את הכח מהשר הממונה והותיר את ההכרעה לפתחה של הכנסת שתכריע אותו בהליך חקיקתי".

אדלשטיין התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי עם כל הכבוד למאמצי מזכיר המדינה גו'ן קרי עלינו להבין שכרגע לא ניתן להגיע להסכם כולל. "ומשכך", אמר אדלשטיין, "יש בפנינו שתי אופציות. האחת היא לחזור למעגל האלימות והשנייה היא לנסות לבנות שיתוף פעולה אמיתי בכל התחומים האזרחיים המשותפים לשני הצדדים. צריך לבנות את הבסיס להסכם לא ממקום של סיסמאות על החלטות גורליות אלא ממקום של שיתוף פעולה אמיתי שיביא למצב שבו ההסכם יבוא בקלות רבה יותר".

יו"ר הכנסת התייחס גם לטענותיו של אבו מאזן על כך שאינו מכחיש שואה וציין כי הוא אינו עוסק בהסברה נגד הצד הפלסטיני, "אבל אם הייתי עוסק בהסברה הייתי דורש לדעת מדוע אבו מאזן לא נעצר בביקוריו במדינות אירופה על כך שהוא מכחיש שואה. אבו מאזן טוען כי בעבודת דוקטורט שפרסם ניתן לראות שהוא אינו מכחיש שואה. אך אני מבקש לדעת היכן ניתן למצוא את העבודה הזו ? את סודות הגרעין של רוסיה יותר קל למצוא מאשר את העבודה המדוברת. מלבד תמצית קצרה של הדברים שלא ניתן לראות או להוכיח מהם כלום לגבי עמדת הכותב לא ניתן למצוא את העבודה הזו כלל".

על רקע כינוס הפגרה המתוכנן למחר בעקבות שחרורו של פולארד שהתבטל ברגע האחרון חתם יו"ר הכנסת את המפגש בהתייחסו לשחרור שהתבטל ואמר כי בעקבות עברו כאסיר ציון הוא יכול להבין חלק ממה שעובר על פולארד כיון שהוא היה כלוא לתקופה קצרה הרבה יותר.

"אנחנו צריכים להמשיך את המאמצים ולא להתייאש הדיוק כפי שפולארד עצמו לא מתייאש".









חרדים כנסת אדלשטיין משא ומתן יור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד