כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עין לא נותרה יבשה בברית: "יהודה שלמה גלבר"

לפני תשעה חודשים האב נפטר, והיום הבן נכנס לבריתו של אאע"ה; הפרמדיק שניסה להחיות את האב, יילד את הבן • תמונות

התינוק היום בשמחת הברית. צילום: בחדרי חרדים
התינוק היום בשמחת הברית. צילום: בחדרי חרדים



שמחת ברית מרגשת נערכה הבוקר לבנו של יזם הנדל"ן ר' שלמה גלבר ז"ל מבית שמש שנפטר לפני כתשעה חודשים באופן פתאומי לאחר שעבר דום לב.

בשמחה שנערכה באולמי 'שירת ירושלים' בירושלים השתתפו מאות מכרים וידידי המשפחה. אחד הנוכחים מספר 'לבחדרי חרדים': "עין לא נותרה ישבה בעת שהקריאו את שמו של הילד באמירת הברכות קיים את הילד הזה לאביו ולאמו ויקרא שמו בישרא - 'יהודה שלמה' (על שם אביו ר' שלמה ז"ל מ.ו), אנשים לא יכלו לעצור את הדמעות וההתרגשות".

אביו של ר' שלמה היה הסנדק שגם בירך את הברכה להכינסו בבריתו של אברהם אבינו וברכת שהחיינו, ובברכות כובד אבי האמא.

הלידה עצמה הייתה סגירת מעגל. כך מדווח הבוקר 'ידיעות אחרונות' פרמדיק מד"א דוד כהן שפינה לבית־החולים את היולדת התקשה לעצור את התרגשותו. הפעם זו לא הייתה תגובה שגרתית לעוד תינוק שמגיח בעזרתו לאוויר העולם. הפעם דפיקות הלב שלו האיצו כי הלידה שביצע באמבולנס הובילה לחיבור יוצא דופן בין שמחה לטרגדיה, בין חיים למוות.

דוד כהן, המשמש אחראי תחנת מד"א בבית־שמש, היה האיש שפינה את ר' שלמה גלבר ז"ל בניידת אז. "תוך כדי נסיעה, נאלצנו לעצור את האמבולנס. כשביצענו את ההחייאה הצלחנו להחזיר את הדופק, אבל בסופו של דבר זה לא עזר והוא נפטר בבית־החולים".

והשבוע זה קרה: בסמוך למקום שבו ביצע החייאה בשלומי, הוא עצר שוב את הניידת הפעם כדי ליילד את אלמנתו - שירה גלבר. "עצרתי, הכנתי את ערכת הלידה, ותוך שלוש דקות הראש כבר ביצבץ ויילדתי אותה", נזכר הפרמדיק.

התינוק יהודה שלמה גלבר בשמחת הברית היום









ילד החייאה ברית אמבולנס שלמה גלבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד