כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ברקת הרס את בית הכנסת, וכעת בונה חדש

סוף טוב: הסערה בגבעת המבתר עקב הריסתו של בית הכנסת ששכן במבנה עראי, תמה עם הקצאת מבנה לביכנ"ס על ידי העירייה

ברקת הרס את בית הכנסת, וכעת בונה חדש
פלאש 90

לאחר מגעים שהתקיימו בין מנכ"ל העירייה וראשי הקהילה ונציגי בית הכנסת, התקבל הסיכום כי העיריה תפעל בכדי לאשר מגרש בכדי לבנות עליו את בית הכנסת. בהתאם לכך פרסמה העיריה בקשה להקצאת מקום לבית כנסת חוקי בשכונת גבעת המבתר

כזכור, בתום סאגה לא קלה ולאחר שבית הכנסת הקודם ששכן במבנה עראי שהונח ללא אישור פונה לאחר הליך משפטי מורכב בידי הקהילה בתיאום עם העירייה. הגיעו אנשי הקהילה ונציגי המתפללים ברח' פארן בגבעת המבתר, עם נציגי עירית ירושלים, בראשם מנכ"ל העירייה עו"ד אמנון מרחב, חברי מועצת העיר, ויועץ ראש העיר הרב אברהם קרויזר, והחל הליך מזורז להקצאת מקום לבית כנסת שישמש את מאות מתושבי השכונה. בימים אלה אף פרסמה העירייה בקשה רשמית להקצאת מקום להפעלת בית כנסת בשכונה, כנדרש וכמקובל בחוק.

עם זאת יצוין, כי בבקשת הקצאת הקרקע למבנה הזמני שפרסמה העיריה אכן נציגי בית הכנסת הם היחידים המבקשים להציב מבנה זמני, אך בבקשה למבנה הקבוע ישנה עמותה נוספת שפנתה לעירייה בבקשה לקבל את הקרקע.

נציגי הקהילה ציינו את ההתנהלות העניינית והמיוחדת של עיריית ירושלים בפרשה זו, לאור העמידה בסיכומים אליהם הגיעו הצדדים, במטרה להביא לפתרון המצוקה הקיימת בשכונה במבנים לבתי כנסת למען המתפללים. "זו דוגמא ומופת לעבודה משותפת בהבנה ההדדית של כל הצדדים שהביאו לקידום העניין בצורה יוצאת דופן וראויה" אמרו נציגי התושבים.
בית כנסת ירושלים ברקת הריסה גבעת המבתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד