א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ארצה: צווי גירוש לשלושה מאנשי 'לב טהור'

רשות ההגירה סירבה אפילו לשחרר אותם בערבות לשבת; בכת המסוגרת מתחילים להבין שקנדה היא לא פתרון - לאן יברחו עכשיו?

לב טהור, צילום ארכיון
לב טהור, צילום ארכיון

משטרת ההגירה של קנדה הוציאה ביום שישי צו גירוש לשלושה מחברי לב טהור שנעצרו ביום רביעי האחרון, השלושה ישהו במעצר עד עלותם על המטוס לארץ.

משטרת ההגירה סירבה לשחרר את השלושה בערבות לשבת, בטענה שנגד השלושה כבר הוצאו בעבר צווי גירוש. עו"ד גודי ממן שמייצג את השלושה ביקש מהשופט לשחררם בערבות עד שובם לארץ, אבל כאמור השופט סירב.

מדובר באברהם קבאז קשאני בן ה-39, אב ל10 ילדים אשר נגדו הוצא צוו גירוש עוד בשנת 2007 , במשך 7 שנים הצליח להתחמק מראשויות ההגירה לפני שבוע נתפס ונעצר. במהלך השימוע אמר קאשאני לשופט כי לא ברח לשום מקום, לא הסתתר, ואף לא שינה את שמו כדי להתחמק, "ידעתי שכשהם ירצו לקחת אותנו הם ימצאו אותנו בסוף אז לא היה טעם".

השופט כאמור לא השתכנע שקשאני פתאום יתחיל לציית לחוקים וסירב לשחררו ממעצר. בין השלושה שעצורים בטורונטו היא גם אדל מלכה בת ה-30 אם לתשעה ילדים נגדה הוצא צו גירוש בשנת 2002. וכן אברך צעיר בן 19 אב לשלושה אשר נגדו הוצא צוו גירוש, השניים האחרונים עדין יכולים לערער על גירושם אך בינתיים נמצאים במעצר.

ביום רביעי האחרון פשטה משטרת ההגירה על חסידות לב טהור ועצרה שישה מחבריה ששהו בקנדה באופן בלתי חוקי, ילדיהם נלקחו לאומנה ושוחררו מאוחר יותר לאחר התערבות רשויות הרווחה.

ביום שלישי הקרוב יכריע בית הדין לענייני משפחה מה יעלה בגורלם של הילדים שברחו עם הוריהם לגואטמלה. בלב טהור מבינים כבר כי קנדה כבר לא גן עדן עבורם, ואנשיהם כבר מחפשים בקדחתנות אחר מקום חילופי עבור הקבוצה.
גירוש קנדה לב טהור גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד