כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אור ירוק ועמותת ערכים בספורט יוצאות בקמפיין: אם שותים לא בועטים

עמותת "אור ירוק" ועמותת "ערכים בספורט" עורכות פעילויות מיוחדת לקבוצות כדורגל וכדורסל של בני נוער, בהן מדגימים להם עד כמה השילוב בין אלכוהול ונהיגה הוא קטלני

אור ירוק ועמותת ערכים בספורט יוצאות בקמפיין: אם שותים לא בועטים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

במסגרת פעילות החינוך וההסברה של "אור ירוק", מקיימת העמותה פעילות חינוכית משותפת עם עמותת "ערכים בספורט" במגרשי הכדורגל והכדורסל המקומיים ברחבי הארץ. בפעילות, משתתפים שחקני קבוצות הנוער והנערים של קבוצות הכדורגל והכדרוסל המקומיות. בין הקבוצות שהשתתפו וצפויות להשתתף בפעילות: הפועל באר שבע, מ.ס. אשדוד, בית"ר ירושלים, בני סכנין, בית"ר כפר סבא ומכבי חיפה.

במסגרת הפעילות, מרכיבים השחקנים "משקפי אלכוהול" אשר מדמים את יכולת הראייה והתפקוד תחת השפעת אלכוהול. הבעיטות הלא מוצלחות לשער ואובדן כושר המשחק שמפגינים השחקנים המנוסים בעת הרכבת המשקפיים, ממחישים היטב לנערים את תעתועי האלכוהול וחומרת פגיעתו בתפקוד, בריכוז ובקואורדינציה, הנדרשים גם לצורך נהיגה.

בנוסף, הנערים מקבלים בכל פעילות הרצאה בה מוסברים להם מאפייני נהיגת הצעירים ועד כמה חוסר הניסיון של שלהם בכביש הוא מסוכן להם ולשאר משתמשי הדרך. לאחר מכן הנערים מאזינים לסיפור אישי קשה מנפגע תאונות דרכים, שמסביר להם מנקודת מבט אישית את ההשלכות הקשות של תאונות הדרכים.

"אור ירוק" רואה בשיתוף הקהילה נדבך בלתי נפרד והכרחי במאבק נגד תאונות הדרכים. נושא נהיגת צעירים הינו תחום מרכזי בעמותה ועבורו נאסף ידע רב ומושקעים מאמצים רבים לטיפול בנושא.

עמותת "ערכים בספורט" נרתמה למאבק בתאונות הדרכים כחלק ממטרתה לקדם את הערכיות תוך שימוש בספורט כפלטפורמה חינוכית. העמותה פועלת בשיתוף עם אגודות הספורט והמאמנים ומכשירה אותם להיות גם מחנכים, באמצעות סדנאות פעילויות וליווי אישי של אנשי מקצוע.
שיתוף הפעולה בין העמותות נוצר לאור ההבנה נהיגה בשכרות היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים קשות בישראל, ומן ההכרח יש לנקוט בפעילות הסברה ענפה בנושא, במיוחד בקרב צעירים.

עמותת אור ירוק: "שתייה תחת השפעת אלכוהול הוא אחד הנושאים הקשים ביותר בנהיגת צעירים. האלכוהול משפיע על יכולות הריכוז, הקואורדינציה והראייה החיוניים לנהיגה כבר מהכוסית הראשונה. בכדי למנוע נהיגת צעירים שיכורים, על המשטרה להגביר את האכיפה, ועל ידי כך לשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".
אור ירוק קמפיין נהיגה שיכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד