כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לרגל היארצייט - החסידים נסעו לראדומסק • צפו

חסידים התכנסו לשבת מיוחדת בעיר הפולנית ראדומסק, לרגל יום השנה לפטירת ה'תפארת שלמה' מראדומסק • צפו בתיעוד

לרגל היארצייט - החסידים נסעו לראדומסק • צפו

התכנסות לשבת מיוחדת בעיירת ראדומסק בפולין, עירו של הרה"ק רבי שלמה הכהן מראדומסק זי"ע, הנודע בספרו 'תפארת שלמה', לרגל יום ההילולא שחל בכ"ט אדר. ההתכנסות אורגנה על ידי ועד העולמי דחסידי ראדומסק.

הועד העולמי דחסידי ראדומסק בראשות הרה"ח ר' זעליג רבינוביץ השלים ביום שישי ערב שבת, את ההכנות הרבות בסידור וארגון אש"ל לאורחים. הוכן אולם מיוחד לתפילות וסעודת השבת במלון במרכז העיר ראדומסק, סמוך לבית מדרשו של ה'תפארת שלמה'.

מיד עם הגיע קבוצת החסידים לפולין, נסעו לבית העלמין בורשה, שם טמון האדמו"ר האחרון לבית ראדומסק הרה"ק בעל 'השבחי כהן' הי"ד, נינו של הרה"ק ה'תפארת שלמה', שנרצח בשואה. משם המשיכו לראדומסק.

בערב שבת קודש קודם תפילת מנחה התקיים שיעור ע"י הרה"ג רבי נפתלי צבי פלדמן, על משנתו של הרה"ק בעל ה'תפארת שלמה' וממשיכי דרכו.

לאחר סעודת השבת נמסר שיעור מיוחד על ידי הרה"ג ר' חיים פנחס בייניש, שחקר את קורות בית ראדומסק. ותיאר את שקיבל מאביו, הרה"ח ר' שמעון ז"ל, שהיה מילידי ראדומסק. הוא סיפר מאורחות חיי צדיקי בית ראדומסק, מהשושלות המעטירות והמפוארות בעולם החסידות.

כן נשא דברים הרה"צ רבי יצחק אנגלארד, בנו של כ"ק האדמו"ר מראדזין זצ"ל ונין לבעל ה'תפארת שלמה'.

בצהרי שבת קודש, לאחר התפילה והסעודה, יצאו החסידים לסיור בעיירה למקום בתי המדרשות והישיבות, שבעיר בהם עלו ונתעלו בתורה וחסידות, אלפי חסידי ראדומסק - עד שהחסידות נכחדה בשואה.

אור ליום שני כ"ט באדר, ליל ההילולא של ה'תפארת שלמה', התקיימה התכנסות מיוחדת. במעמד מיוחד זה העלו את זכרו הטהור של בעל ההילולא ה'תפארת שלמה' זי"ע, וסיפרו מארחות חייו בקודש והליכותיו המופלאות, שרומם לבם של ישראל לאביהם שבשמים באהבתו אין קץ, לכל אחד ואחד ועל הישועות הגדולות שפעל להמונים. סיום מסכת סוכה נערך על ידי הרב רפאל סייט, מנכדיו של התפארת שלמה. לאחר מכן נשא דברים.

לאחר סעודת ההילולא עלו להשתטח על ציון קדשו שבאוהל אדמו"רי ראדומסק.

לראשונה הוקם על ידי הועד העולמי דחסידי ראדומסק אוהל הכנסת אורחים מיוחד על יד אוהל הציון, שם הוגש כיבוד ושתיה לכל הבאים להשתטח על הציון. בסמוך לו הונח אבן פינה לבניין גדול שאי"ה ייבנה בשנה זו על שטח בסמוך לבית החיים, שנרכש על ידי הועד העולמי ראדומסק.























ספר תורה התכנסות ראדומסק תפארת שלמה שבחי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד