כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ש כהן: "בחור לא מזיק אסור לזרוק מהישיבה"

מאות מחנכים ור"מים השתתפו בועידת אחינו ברמדה הגר"ש כהן נשא את המשא המרכזי, והתייחס לטיפול בבחורים בעייתיים

הגר"ש כהן
הגר"ש כהן

מאות ראשי ישיבות, ר"מים ומשגיחים, השתתפו במעמד של ועידת אחינו שהתקיים במלון רמדה בירושלים. הועידה נפתחה בדיונים של צוות המלמדים אשר היה מרוכב מרמי"ם ואברכים העוסקים בנושא של קירוב ומתיקות התורה בקרב תלמידי הישיבות, סביב שולחנות עגולים דנו האברכים בנושא קירוב, ובהחדרת מתיקות התורה בקרב תלמידי הישיבות הקטנות.

בסיום הדיונים התקבל הגר"ש כהן, חבר מועצת חכמי התורה, בשירה אדירה, ואף נשא את המשא המרכזי, כאשר בדבריו הוא משבח את פעולותיו של ארגון אחינו בראשותו של הרב דוד הופשטטר.

"כל מחנך, כל מי שרוצה באמת לעלות את הנפשות, צריך להיות במצב כזה שאין לו בראשו שום דבר, כל מה שכואב לו, כל מה שהוא חושב 24 שעות - זה רק איך להעלות את זה שנפל למטה לבור", אמר הגר"ש, והוסיף: "העבודה של אלה שרוצים באמת לקרב הוא כפי שאמר החפץ חיים, משל למלך שהיה בספינה ורצה לדעת מי אלה מנהיגי הספינה, ראה כולם שחורים אמר, אלה מנהיגים את המדינה? זה לא כבוד שככה נראים, אומר החפץ חיים אם מנהיגי הספינה היו מכובדים - לא הייתה הספינה מתנענעת, מה בא החפץ חיים לומר, אתה מנהיג, אל תשים לב לעצמך, שתהיה מפוחם, תחשוב רק איך להציל ואיך לקרב, וזה התכשיט הכי טוב".

בדבריו אף התייחס ראש הישיבה לשאלה האם מותר לזרוק בחור בעייתי מהישיבה. "צריך לדעת, אם רוצים לזרוק בחור מהישיבה צריך לבדוק, אם הוא לא מזיק לאחרים - צריך לטפל בו, היה אחד אצלנו בעייתי אבל לא היה מזיק לאחרים, טיפלנו בו והיום נעשה לאחד מגדולי הדיינים",

עוד נשא דברים: הגרמ"ה הירש, חבר מועצת גדולי התורה, שהרחיב בחשיבות החדרת מתיקות התורה לתלמידי הישיבות בתקופה בה משנאי התורה מרימים קולם נגד בני הישיבות.











ישיבות בחור הגר''ש כהן מועצת החכמים זריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד