כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שליח הממשל: המשטר האוקראיני לא אנטישמי

בניגוד לפרסומים ולטענותיה של ממשלת רוסיה, הבהיר השליח לאגו"י באמריקה כי המשטר האוקראיני אינו אנטישמי

יהודי שהותקף בקייב. צילום: יעקב זילברמן
יהודי שהותקף בקייב. צילום: יעקב זילברמן

על רקע התגברות התקיפות האנטישמיות באוקראינה מאז המהפכה: רבני אגודת ישראל באמריקה קיימו שיחת וועידה עם שליח הממשל לרוסיה, בכדי להתעדכן במצב האנטישמיות במדינה.

הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא בכיר של אגודת ישראל באמריקה, ארגן שיחת ועידה עם שליח הממשל האמריקאי לפיקוח ולמאבק באנטישמיות, איירה פורמן, והרב הראשי של אוקראינה יעקב בלייך, בכדי לעדכן את מנהיגי אגודת ישראל במצב האנטישמיות בעקבות המצב הנפיץ באוקראינה.

השליח מר פורמן הביע מורת רוח בדבריו מהעובדה שטענותיה של ממשלת רוסיה על כך שהממשלה באוקראינה תומכת באנטישמיות - הוצגו בתקשורת הכללית כעובדה מוגמרת, ואף בתקשורת היהודית והחרדית התייחסו כך לדברים.

"הגעתי לאגודת ישראל לפני כמה שבועות לאחר שצוטטתי בשבועון היהודי פורוורד ואף נרשמו תגובות על כך בכלי תקשורת יהודים נוספים בכל רחבי המדינה. ציטוטים שעוותו את עמדתי ואף עוותו את המציאות בשטח בפועל", אמר פורמן. "אז, בהתחשב בחשיבותו של ארגון זה לקהילה היהודית באמריקה וביכולתו של הארגון כמוביל דעת קהל, זה היה שימושי במיוחד שיהיה לנו עדכון זה".

כזכור, מאז תחילת המהומות באוקראינה נרשמה עליה במקרי האנטישמיות ובהם ריסוסי גרפיטי על מוסדות ציבור יהודים, דקירות יהודים, זריקת בקבוקי תבערה ואירועי אלימות רבים. בחודש שעבר אף נערך בכנסת ישראל דיון מיוחד בו השתתפו נציגי הקהילות וארגוני זכויות אדם מקומיים. כאמור, בשיחת הוועידה שערכה אגודת ישראל עם שליח הממשל הבהיר השליח כי הטענות על כך שממשלת אוקראינה היא האשמה הבלעדית בגיבוי האנטישמיות - הן עיוות של המציאות בפועל בשטח.
אנטישמיות אוקראינה אמריקה שיחה ממשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד