כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ח"כ אשר: "ברקת נלחם בהתפשטות החרדית"

ח"כ יעקב אשר ל'בחדרי חרדים': "בעוד ברקת מצחקק עם החרדים בעירייה, הוא מדיר אותם" • ומה מגיבים בלשכת שר השיכון?

יעקב אשר. צילום ארכיון
יעקב אשר. צילום ארכיון



סערת הקאנטרי ברמות: לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על המכתב שנשלח לשר השיכון אורי אריאל בידי עו"ד מאיר הופמן, אומר היום (ב) ח"כ יעקב אשר, כי עוד לפני אישור הקרקע לחיילי הקבע הוא ניסה לפעול מול השר אריאל - בכדי למנוע ממנו להחליט על ביטול המכרזים.

"אריאל הבהיר לנו", אומר אשר, "כי לדעתו הקרקע הזו איננה הקרקע המתאימה להקצאה עבור משרתי הקבע. גם מבחינת המיקום זה איננו המיקום המתאים, כיון שישנם מיקומים מתאימים הרבה יותר באיזורים אחרים ברחבי העיר, וגם כיון שהאזור מתוכנן כבר להיות אזור חרדי ואין סיבה למקם דווקא שם את משרתי הקבע.

"הסיבה בגינה הוא ביטל את המכרזים - למרות שזו לא הייתה עמדתו - היא בעקבות לחצים קשים שהופעלו עליו מכיוונו של ברקת. ואכן, בדקנו ויש פרויקט גדול בגילה ששם ברקת היה יכול למקם את משרתי הקבע. לא הייתה לברקת כל סיבה להתעקש דווקא על ביטול המכרזים ברמות. ברקת מוכיח כי הטענות שהיו כלפיו קודם הבחירות על כך שהוא מדיר חרדים היו נכונות.

"ברקת מצחקק עם החרדים בעירית ירושלים, הוא נחמד אליהם בישיבות המועצה ובפועל הוא מדיר את החרדים בצורה חמורה ומונע מהם להתרחב גם בתוך השכונות החרדיות. ברקת נלחם בהתפשטות החרדית למרות שהיו הסכמות ברורות על כך שאפילו בשכונות מעורבות הוא לא ימנע את ההתפשטות החרדית. על אחת כמה וכמה באיזור חרדי מובהק. כוונתו של ברקת היא אך ורק לעצור את הזוגות הצעירים החרדים מלבוא לירושלים".

בלשכת שר השיכון אורי אריאל סירבו להגיב, אולם גורמים בכירים בלשכתו מאשרים את הדברים ואומרים כי אכן הופעלו לחצים כבדים מכיוונו של ברקת. "לא היה לאורי עניין לתת את הקרקעות הללו בדווקא למשרתי הקבע. מבחינתו זו שכונה חרדית והיא יכלה גם להישאר כזו, אולם מכיוונו של ברקת הופעלו לחצים כאשר בשלב מסוים ברקת עבר לפסים מעשיים ופעל נגד נציגי הבית היהודי בעיריית ירושלים בכדי להפעיל לחץ על אריאל. מול לחצים כאלו לא נותרה לשר ברירה והוא נאלץ לאשר את דחיית המכרזים".

"חשוב להבהיר", מוסיפים בלשכה, "כי המכרזים לא בוטלו לחלוטין ולמרות לחצי ברקת, אם בתוך חצי שנה לא ירשם ביקוש מצידם של משרתי הקבע - החרדים יוכלו לחזור ולהתמודד. ההערכה היא שגם הם יבינו שזה לא אזור שמתאים להם ולא ירשם ביקוש גבוה ובעקבות כך יחזרו המכרזים לציבור החרדי".
קאנטרי מכרז ביטול רמות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד