א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אושר סעיף 46 לעמותות החרדיות • "פשע כפול"

לאחר שלפיד נכנע והגיש לועדת הכספים את הרשימה המלאה של העמותות - כולל החרדיות - אישרה הועדה את סעיף 46

גפני. צילום: פלאש 90
גפני. צילום: פלאש 90



לאחר הסערה שהתחוללה בשל עיכוב אישור סעיף 46 לעמותות החרדיות על ידי שר האוצר יאיר לפיד, אישרה היום (ב) וועדת הכספים לעשרות עמותות חרדיות את הסעיף. כאשר משמעותו של האישור היא, כי אדם שתרם בשנת המס סכום כסף למוסד המוגדר כ'מוסד ציבורי' - יזוכה מתוך המס של אותה שנה בשיעור של 35 אחוזים מתוך סך התרומה.

כזכור, לפני תקופה קצרה מנע יו"ר וועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי את אישור רשימת העמותות שהגיש האוצר לסעיף 46, לאחר שנחשף כי מתוך 81 עמותות שהוגשו לאישור לפיד - הוא העביר לועדה 19 בלבד. ח"כ גפני אמר אז כי לפיד מנע את אישורן של שאר העמותות בשל כך שהן עמותות חרדיות ואף כינה את לפיד "שונא חרדים".

בעקבות הלחצים שהופעלו על לפיד בשל סירובו לאשר את רשימת העמותות, הוא נכנע לבסוף והחליט לאשר את כל הרשימה - כולל העמותות החרדיות. כאמור, היום הובאה הרשימה המלאה לאישור הוועדה.

בדיון שהתקיים לפני ההצבעה אמר גפני כי צריך לשים סוף להתעללות של לפיד בעמותות החרדיות. "רק שנאת חרדים עמדה לנגד עיניו של לפיד", חוזר ואומר גפני בשיחה ל'בחדרי חרדים' לאחר תום הדיון, "מדובר הרי בפשע כפול. לא רק שהעמותות שמסייעות לאוכלוסיות חלשות אינן מתוקצבות על ידי הממשלה, אלא לפיד גם רצה למנוע מהן את האפשרות לגייס תרומות באופן שוטף כפי שעמותות אחרות יכולות לגייס. אני מקווה שאכן היום ראינו את סיומה של הפרשה ולפיד יפסיק לרדוף את החרדים".
גפני עמותות סערה לפיד תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד