כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מוזס: "לגייס ארגוני זכויות אדם עבור פולארד"

בכינוס פגרה בכנסת, תקף יו"ר סיעת יהדות התורה את ארה"ב על התנאים הקשים בהם מוחזק יהונתן פולארד קרוב ל-30 שנה

צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי



כינוס פגרה מיוחד נערך היום (ב) במליאת הכנסת, לאחר שנאספו 50 חתימות של ח"כים בסיעות האופוזיציה - בעקבות הכשלון במגעים מול הפלסטינים ובשחרורו של יונתן פולארד מן הכלא האמריקאי.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אמר בדיון: "אם ארה"ב היא באמת ידידתנו, שלא תקשור את שחרורו של פולארד בשחרור של מאות מחבלים בפעימה הרביעית. לאחר 30 שנה בכלא, שתשחרר אותו בלי תנאים. ושאת חג הפסח תשע"ד יוכל לחגוג כבר בעז"ה בביתו".

מוזס התייחס גם לתנאי כליאתו הקשים של פולארד, ולכך שלא מתאפשר לו לחגוג את הפסח יחד עם משפחתו, ואף ללווית הוריו לא התאפשר לו לצאת. "בעוד שבוע יסב עם ישראל לליל הסדר, כל אחד יחגוג את הסדר בביתו ועם משפחתו, למעט אזרח ישראלי אחד, שיבלה לכאורה את ליל הסדר הזה, כמו ב-29 השנים האחרונות, בין חומות הכלא.

"כבר כמעט 30 שנים שיונתן פולארד נמק בכלא. בשנים האלו נפטרו אביו ואמו ולא אישרו לו גם את הדבר ההומאני ביותר, להשתתף בהלוויית ההורים ולומר עליהם קדיש, לשבת 'שבעה' ולנהוג בהם דיני אבילות. כיום הוא כבר מתקרב לגיל 60 - מחצית מימיו הוא אסיר. גופנית הוא סובל ממחלות רבות, ובשנתיים האחרונות בלבד הוא אושפז 5 פעמים בטיפול נמרץ. כמה אפשר להתעלל באדם חי? איפה כל ארגוני זכויות האדם למיניהם?"
מוזס פולארד כלא פטירה דיון חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד