כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"לא להיסחף אחר ניגונים שאינם ראויים" • צפו

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג דיבר ב'נעילת הזמן' • לא להיסחף אחר ניגונים ומנגנים שאינם מתנהגים כראוי, כמו "ניגון חסידי של פעם"

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג במשאו. צילום: 'אבליק'
האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג במשאו. צילום: 'אבליק'



כמדי שנה בשנה נשא האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג את משא 'נעילת הזמן' ו'פתיחת ישיבת בין הזמנים' ליותר משמונה מאות תלמידי הישיבות - חבורות הבחורים, ובה עסק בעניינים העומדים על הפרק.

האדמו"ר עורר רבות על כך שלא להיסחף אחר ניגונים ומנגנים שאינם מתנהגים כראוי, ואשר הניגונים שלהם אינם כמו "ניגון חסידי של פעם", וכמו שניגון הוא שילוב של הרבה תנועות ביחד, ורק אז יהיה ניגון שלם ויפה, מה שאין כן "אם מזמרים תנועה אחת חוזר - לאו כלום הוא".

על עניין התפילה אמר האדמו"ר, כי "בחור חייב לדעת שלמרות שבעל הבית עוסק כל היום למחייתו ולפרנסתו - תורתו ותפילתו חשובה ביותר ויש בו מסירות נפש, כי הוא נוטל מקצת זמנו שנשאר לו ומקדישו ללימוד התורה ותפילה".

"אמנם", הדגיש האדמו"ר, "בכל זאת חייב הבחור לדעת שהוא כולו מוקדש ומוקטר לתורה, תפילה ולחסידות, ולכן עליו להתפלל במתינות, ותפילת תלמידי חכמים צריך להיות בדרגה גבוהה יותר משל בעלי בתים, ובפרט בימי בין הזמנים צריך לעמוד ביותר על המשמר בתורה ובעבודה, ועל כל אחד ואחד מוטל חיוב גמור להשתתף ב'ישיבת בין הזמנים' בכל עיר ועיר.



האדמו"ר עורר גם על לימוד חומש ורש"י\ ותיאר באריכות את עבודת אביו האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצ"ל, שהיה לומד וכל כולו שקוע בתורה, ועם זאת לא הפריע מתפילתו כל שהוא, וגם בה היה שקוע עד שהיה ניכר בו 'כל עצמותיו תאמרנה', ואי אפשר לתורה בלי תפילה.

"זמן תורה לחוד וזמן תפלה לחוד", אמר האדמו"ר, והסביר "לא לעיין בגליונות, קונטרסים ועלונים באמצע התפלה. באם רוצים לעיין בגליונות היוצאים לאור - יעיינו בעת סעודות השבת, ואז יש להרבות בדברי חסידות וסיפורי צדיקים. יש ללמוד ספרי מוסר וחסידות בכל יום ובפרט בשבת לעורר הלב; ודווקא מתוך הספרים בפנים, כי דבריהם הקדושים מאירים בתוך הגוף והנפש.

"עיקר עבודת ה' היא בחיות, בשמחה ובתענוג. שאז יש מתיקות גדולה, אפילו נשמה פחותה יכולה להגביה את עצמה מאד מאד. להכניע ולהתנהג בדרך ארץ להורים ומורים, לראות מעלת חברינו ולא חסרונם, לכבד את הזולת במילים, וליתן מחמאות, שהרי מצוה גדולה היא", סיים האדמו"ר.

טרם הגעתו של האדמו"ר נערך פאנל מיוחד בנושא הגדרת "חסיד צאנז קלויזנבורג", בו השתתפו הרבנים הגאונים רבי ישעיה שווארץ משגיח בישיבת צאנז קלויזנבורג, רבי פישל לעווי ר"מ בישיבה לצעירים צאנז קלויזנבורג בבורו פארק ומנהל ישיבת וויען בוויליאמסבורג, והרב החסיד רבי ישראל יעקב זילברמן משב"ק האדמו"ר זצ"ל.

כמו כן נערך פאנל מיוחד על 'קדושת הנגינה' בהשתתפות הרב אברהם יצחק בריסק ראש המשוררים ומלחין בחצר החסידות, והבעל מנגן הרב אביש בראדט.





























































צאנז קלויזנבורג נגינה בין הזמנים בחורים דרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד