כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ישי: "נכשלו בנזקקים, מצטיינים בפייסבוק"

בעקבות דו"ח המבקר, מתקפה חריפה על מדיניות הממשלה • דרעי, אשר וגפני קוראים לנתניהו וללפיד להתפטר

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה על כשלון מדיניות הממשלה בטיפול בעוני, תוקפים חברי הכנסת החרדים את מדיניות הממשלה. ח"כ אלי ישי אמר כי "ממשלת ישראל מקבלת נכשל גדול בטיפול בנזקקים, אבל הצטיינות יתרה בפייסבוק".

שבוע לפני חג הפסח מפרסם מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא דו"ח חריף, המבקר את מדיניות ההממשלה בטיפול בעוני, וקובע בעצם כי אין לממשלה כל מדיניות כזו. הדו"ח קובע כי הממשלה לא גיבשה מדיניות, לא הקצתה משאבים ולא סיפקה הנחיות כיצד לטפל בעוני. כתוצאה מכך, מרבית הסיוע לנזקקים הגיע מעמותות פרטיות וממרכזי השלטון המקומי - ולא מתקציבי המשרדים הממשלתיים.

בתגובה אומר ח"כ אלי ישי: "דוח מבקר המדינה חושף את מה שאנחנו זועקים - ממשלת ישראל חיה בעולם וירטואלי. לא בעיית המע"מ על דירות ולא גובה שכר הבכירים במשק הם הבעיות עימן מתמודדים אזרחיה של ישראל, ובפרט העניים שבה, אלו הבעיות עליהן הם חולמים. לחם בבוקר, מרק בצהריים וגבינה בערב לזה הם מתפללים. ממשלת ישראל מקבלת נכשל גדול בטיפול בנזקקים אבל הצטיינות יתירה בפייסבוק".

ח״כ יעקב אשר הגיב: ״בכל מדינה מתוקנת לאחר דו״ח חמור כזה על רוה"מ ושר האוצר להתפטר מתפקידם. ממשלה רעה ואטומת לב כזו לא הייתה הרבה מאוד שנים, ליברמן צודק - צריך בחירות״.

יו"ר ש״ס, אריה דרעי, הגיב: "זעקתם של 306 אלף ילדים שבעקבות התעללות הממשלה נשארים רעבים לפת לחם, היא הסיבה האמיתית שעל הממשלה הרעה הזו ללכת לבחירות. ממשלה שמפקירה את אזרחיה ואת ילדיה אין לה זכות קיום, אני קורא לכל חברי הקואליצייה שקצת חמלה נשארה בלבם, לוותר על הכיסא ולצאת מממשלת ההרעבה״.

ח"כ משה גפני הגיב: "בכל מדינה מתוקנת, אחרי דו"ח כזה על שר האוצר להתפטר. לאחר מדיניות אכזרית של שנה כלפי מעמד הביניים והשכבות החלשות, מדיניות שמתאימה למדינת עולם שלישי שלא מתחשבת באזרחיה, מעמיקה את העוני ומגיעה לשיאים אכזריים. שר האוצר חייב ללכת הביתה".

ח״כ מאיר פרוש אמר: "דו״ח מבקר המדינה מחזק את העובדה שהשלטון הנוכחי דואג רק לשכבות העשירות במדינה, כאשר הם רואים בחלשים נטל וחרטו על דיגלם להתעמר בהם ככל שאפשר. העובדה שלמעלה משלוש מאות אלף ילדים רעבים ללחם הינה אות קלון למדינה".
ישי דרעי אשר תגובות דו''ח העוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד