י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אולמרט נחקר 8 שעות ושוחרר בתנאים מגבילים

ראש הממשלה לשעבר נחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, ונאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיע הבוקר (ב) למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה - להב 433, שם נחקר באזהרה במשך כ-8 שעות.

אולמרט חשוד בביצוע עבירות של שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות, במסגרת ניסיון להשפיע על מזכירתו לשעבר שולה זקן להימנע ממתן עדות נגדו בפרשיית הולילנד.

חקירתו נמשכה כשמונה שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, והוא שוחרר לביתו בתנאי מגבילים של אי יצירת קשר עם המעורבים. חקירתו צפויה להימשך.

כזכור, לפני כשבוע הרשיע השופט דוד רוזן את אולמרט יחד עם תשעה נאשמים נוספים בעבירות של לקיחת שוחד. על פי מידע חדש שהתקבל מזקן לאחר הסכם הטיעון שנחתם עימה, הוחלט על פתיחת חקירה חדשה נגד אולמרט בחשד לשיבוש הליכי חקירה, כאשר על פי החשדות, אולמרט השפיע על זקן בשלביה המוקדמים של פרשיית הולילנד שלא להעיד נגדו.

החשד מתמקד בכך שאולמרט הפעיל לחצים על זקן דרך מספר אנשי עסקים וגורמים שלישיים. בין השאר צפוי להיחקר בקרוב איש העסקים אלפרד אקירוב, שעל פי הפרסומים העביר לזקן תמורת שתיקתה סכומים של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, צפויים להיחקר גם עורכי דין בחשד שהיו שותפים לשיבוש ההליכים.

לאור ריבוי הפרסומים, אשר הוצגו לכאורה כפרטים מתוך החקירה ואודות החקירה, ביקשו במשטרת ישראל להבהיר כי "אין בכוונתנו להתייחס לפרסומים שאינם מבוססים על מידע עובדתי הנמסר בהודעות רשמיות של דובר המשטרה. מדובר בחקירה מתנהלת המצויה בראשיתה. לצד זכות הציבור לדעת, עומדים לנגד עיננו בראש ובראשונה טובת החקירה וזכויות הנחקרים והעדים".
אולמרט חקירה יאח''ה זקן קשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד