ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סער: "לא ידעתי שמדובר בנציג גור בועדה המחוזית"

שר הפנים הסביר כי החלפת נציג בית שמש בנציג ממבשרת הוחלטה עוד לפני הסיבוב השני בבחירות האחרונות בעיר

סער. צילום: פלאש 90
סער. צילום: פלאש 90

ביממה האחרונה צפו ועלו טענות על החלטת משרד הפנים להחליף את נציג העיר בית שמש בועדה המחוזית בנציג של מבשרת ציון. על פי ההסכם הקואליציוני, היה התפקיד אמור להיות בידיה של חסידות גור, אולם בשל ההחלטה, ייאלצו בגור להסתפק בתחליף של מ"מ חבר הועדה המחוזית.

האם מדובר בהחלטה שנועדה לפגוע בחסידות גור?

שר הפנים גדעון סער הסביר היום (ב) בתוכניתו של אבי מימרן ברדיו 'קול ברמה', כי אין כל קשר. "הוועדה מונתה זמן ניכר לפני הסיבוב השני של הבחירות, בשעה שלא היה עדיין ברור כלל מי ינצח ומי ימונה כנציג מטעם העיר בית שמש", אמר סער, והסביר: "החוק קובע כי באופן שוטף יהיו חילופין בין נציגים של רשויות. היו תקופות שהיה נציג של בית שמש, וכעת הגיע הזמן שנציג ישוב אחר אחר יהיה חבר בוועדה, וזו גם ההנחיה של היועץ המשפטי לעשות רוטציה בין ישובים".

סער הוסיף וציין כי "לבני ברק דווקא נוסף נציג, למרות שבפעמים קודמות לא היה נציג. כפי שאמרתי, ההחלטה התקבלה כבר לפני הבחירות האחרונות ורק היום נודע לי על כך שהנציג שנבחר בבית שמש הוא נציג של חסידות גור. גם ראש עיריית בני ברק שחבר בוועדה הוא חסיד גור".

בתשובה לשאלה האם יש אפשרות שהוועדה תורחב ויתווספו בה חברים נוספים בכדי לאפשר לעיריית בית שמש לצרף נציג, אמר סער: "החוק קובע שאין אפשרות להרחיב את הוועדה. אינני יכול להתחיייב על שינויים שיהיו בקדנציה הנוכחית. אך עירית בית שמש תקבל נציג שישמש כממלא מקום בוועדה".
סער בית שמש ועדה מחוזית בחירות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד