ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דיווח: הרב ברלנד עוכב לחקירה ושוחרר

דרמה בזימבבואה • עיתון מקומי פרסם כתבה מכפישה נגד מנהיג 'שובו בנים' הגר"א ברלנד - השוהה במדינה • הרב עוכב לחקירה, הויזה שלו נבדקה והוא שוחרר לביתו • מקורב: "מנסים להתגבר על הפרשיה החדשה, מקווים כי הכל ישוב על מקומו בשלום" • חסידי הרב התבקשו להתפלל בעדו

הרב אליעזר ברלנד. צילום: ארכיון
הרב אליעזר ברלנד. צילום: ארכיון

לא שקט בזימבבואה: הרה"צ רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים - ברסלב', שהשתקע במדינה שבדרום יבשת אפריקה, סובל בימים האחרונים מהתנכלויות מצד שלטונות המדינה ואף עוכב לחקירה, כך לפי דיווח ממקורות בחצרו.

לפני מספר ימים פורסם בעיתון מרכזי בזימבבואה - ביוזמת גורמים אינטרסנטיים - כתבה מכפישה אודות הרב הכוללת ציטוטים מכתבות שפורסמו בישראל. הרשויות המקומיות החלו בשל כך בשורת התנכלויות נגד הרב. הוא עוכב לחקירה ושוחרר לביתו ושהוהה עם מקורבו איש העסקים ירון ימין.

העילה לחקירה היא כפי הנראה בין היתר, התנהגותו - בניגוד לחוק - של אחד מחסידיו אשר שחט כבש שלא בפיקוח וטרינרי כנדרש על פי חוק. עם זאת מדובר בעילה רשמית בלבד.

בשעה זו עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של הרב ברלנד, האם ייאלץ לעזוב את המדינה שביבשת האפריקנית או שיוכל להמשיך להישאר במקום.

הגר"א ברלנד כזכור עזב את מרוקו לפני ארבעה חודשים ומאז שוהה בזימבבואה. חסידיו נוהגים להגיע למקום כדי לשהות במחיצתו.

מקורבו של הרב ברלנד מסר ל'בחדרי חרדים': "מנסים להתגבר על הפרשה החדשה ובעזרת ה' אנחנו מקווים כי הכל ישוב על מקומו בשלום. בינתיים אנו מבקשים מכל חסידי הרב, אנא התפללו בעדו כדי שהכל יוסדר על הצד היותר טוב".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

הרב ברלנד עם חסידיו במוצאי השבת האחרונה:
מרוקו עיתון הרב אליעזר ברלנד זימבבואה הרשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד