י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדוע ביקר שר הפנים בכפר הנוער החרדי?

שר הפנים גדעון סער ביקר בכפר הנוער זוהרים ונטע בו עץ • הכפר מיסודו של הרב גרוסמן - משמש בית לכ-80 נערים

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

שר הפנים, גדעון סער, ביקר היום בכפר הנוער זוהרים ממפעלות הרב גרוסמן. השר סייר במקום, למד על הפעילות החינוכית המתקיימת בו ונפגש עם התלמידים.

כפר זוהרים משמש בית חם לכ- 80 נערים שלא מצאו מקומם במסגרות החינוך החרדיות.

השר סער סייע רבות להקמת הכפר בתפקידו כשר החינוך, תוך שהוא רואה חשיבות רבה למציאת מסגרת מתאימה לשילוב נערים חרדים שלא מצאו את מקומם במערכת החינוך. השר הינו שותף להקמת הכפר ולהגשמת חזונו של הרב גרוסמן לשילוב חרדים בחברה הישראלית. כהוקרה על השותפות הזמין הרב גרוסמן את השר סער לטעת בכפר עץ חרוב.

שר הפנים גדעון סער אמר בביקורו: "מדהים לראות את ההתפתחות וההתקדמות האדירה שחלה בפרק זמן קצר כל כך בכפר הנוער בזוהרים. מדובר במהלך מרחיק ראות שנותן מענה לנוער חרדי הנפלט מהעולם הישיבתי המובהק, וכן נותן מענה יחיד וראשון מסוגו של השתלבות בחברה הישראלית לצד שמירה על אורח חיים דתי".

הרב גרוסמן הודה לשר על הביקור ועל הסיוע ואמר: "אנו שמחים וגאים לארח אותך היום בכפר זוהרים. היית שותף משמעותי למקום כשעוד היה רק בגדר חלום ואילו כיום הכפר משמש בית חם לכ- 80 נערים שלא מצאו מקומם במסגרות החינוך החרדיות. אנו גאים בילדים ובהישגיהם בתחום הלימודי ורואים בכפר דוגמא ומופת לשילוב נוער חרדי בחברה הישראלית".

הכפר נועד לבני נוער שלא מצאו את מקומם במסגרות החינוך החרדיות המקובלות. הוא שואף להעניק לנערים בית חם, הכוונה וכלים לחיים, כדי שישתלבו בבגרותם בחברה הישראלית. הכפר ממוקם בסביבה כפרית ושקטה בעמק האלה ומציע מגוון רחב של פעילויות התורמות לתהליך הטיפולי והחינוכי. הנערים עוסקים בין השאר בעבודות חקלאיות וגינון של שטח הכפר, עוברים הכשרות מקצועיות בבנייה ונגרות. הכפר פועל כפיילוט כשהכוונה להרחיב את הפעילות לכפרים נוספים ברחבי הארץ.

במסגרת הפעילות של מפעלות הרב גרוסמן זוכים לטיפול ותמיכה אלפי ילדים ובני נוער בסיכון מידי שנה.

הרב גרוסמן קיבל לאחרונה את עיטור הנשיא על תרומתו ופעילותו המסורה. הפעילות כוללת, בין היתר, את קריית החינוך הממוקמת במגדל העמק, המונה עשרות מוסדות חינוך לילדים בסיכון החל מגיל שנה וחצי ועד 18, את האוניברסיטה החרדית, תנועת אור ישראלי, מבצע חג שבע לילדים, וכן את כפר הנוער זוהרים.
סער זוהרים הגריד גרוסמן בני נוער גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד