י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תולדות אהרן נגד הסמארטפון הכשר • צפו

בסעודת ההילולא לסבו, התייחס האדמו"ר לסוגיה הבוערת: "לאחרונה הכניסו את כל הדברים האסורים בטלפון שבתוך הכיס" • גלריה

האדמו"ר בסעודת ההילולא. צילום: שמואל דריי - אבליק
האדמו"ר בסעודת ההילולא. צילום: שמואל דריי - אבליק

האדמו"ר מתולדות אהרן יצא במתקפה נגד מכשירי הסמארטפון, וכלל בכך גם כאלו שיש עליהם חותמת כשרות. את הדברים נשא בעת סעודת ההילולא של סביו האדמו"ר בעל ה'שומר אמונים' זצ"ל.

האדמו"ר אמר בתוך דברי התורה: "לא יעלה על הדעת שאברך משלנו יחזיק אצלו דברים אסורים, במחשבים פשוט הוא שצריך לקבל את החסימה הנכונה שלא יגיע אף פעם לאיזה דבר אסור, אבל מה שנוגע עכשיו בענין כלי האסור שלאחרונה הכניסו את כל הדברים בתוך הטלפון שמחזיקים בתוך הכיס, שיש בהם גישה חס ושלום לכל הדברים האסורים, ואין לסמוך על זה ועל שום היתר מפוקפק ושום הכשרים, כי פיגול הוא ולא יראה ולא ימצא במחנינו".

האדמו"ר המשיך והביא מהספרים הקדושים שם כתוב "שחסיד הוא מי שמרחיק מתשעים ותשעה שערים של היתר כדי שלא יבוא ח"ו לשער אחד של איסור, ובפרט שהמדובר כאן הוא אולי להיפך, תשעים ותשעה שערים של איסור שיש בכלי הזה, ואולי שער אחד של היתר".

"ודאי לא יסמוך אדם בזה על שום הכשרים והיתרים שלא התירו הרבנים שלנו" אמר האדמו"ר.

הוא הוסיף: "אבל במיוחד צריכים להזהיר לאלו האברכים ההולכים בכל מיני מקומות עבודה ואם שם יראו וימצאו מאן דהוא המחזיק כלי כזה, ירחיק עצמו ממנו כמטחוי קשת שלא יבוא חס ושלום אף פעם להסתכל בתוך הכלי שלו, הדבר הזה הוא מוקצה מחמת מיאוס".













מכשירים חסידים תולדות אהרן סמרטפון שומר אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד