י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בגלל החובות: נוחי דנקנר ימכור את ביתו

הטייקון המודח, שחייב קרוב לחצי מיליארד שקל לבנקים, יצליח לגבש הסכם בלי להכריז על עצמו כפושט רגל • כנסו כדי לדעת איך

עדיין מחייך, נוחי דנקנר. צילום: פלאש90
עדיין מחייך, נוחי דנקנר. צילום: פלאש90

אחרי שהפסיד בקרב על השליטה בקונצרן אי.די.בי, פעלו בחודשים האחרונים נוחי דנקנר ועורך דינו להשיג הסדר לפריסת חובותיו שנאמדים בחצי מיליארד שקל. לאחר שניהלו מגעים מתקדמים מול הבנקים, חשף אמש (ב') ערוץ 2 לראשונה במהדורת החדשות המרכזית את המתווה להסדר לפריסת חובותיו של איש העסקים.

בשלב הראשון, צפוי דנקנר להעביר לבנקים 45 מיליון שקל - התמורה הצפויה ממכירת הווילה שלו בהרצליה-פיתוח. בשלב השני יועברו עוד 100-150 מיליון שקל - כסף מזומן שאמור להגיע מבני משפחתו ומחברים ויועבר במשך תקופה של בין שלוש לחמש שנים.

בכל האמור לסכום הנותר שיועבר בשלב האחרון - עוד כ-300 מיליון שקל, עדיין מתנהלים ויכוחים. מה שמסתמן הוא שהם יתפרסו על פני שנים נוספות ויהיו תלויים ברמות ההכנסה של דנקנר, שלא התחייב על סכום קצוב להחזר של חודש בחודשו. סכום ההחזר יהיה תלוי בעסקאות העתידיות שיבצע וברמות ההכנסה העתידיות שלו.

מי מרוויח מהמתווה המתגבש? נראה ששני הצדדים. הבנקים אמנם לא ישימו את ידם על רובו של הכסף, אבל כן על חלק ניכר שלו שלא היו מצליחים לקבל אם היו מבצעים הליך של כינוס נכסים.
דנקנר, מצדו, מרוויח פריסה של החוב - אבל גם מתחייב שיחזיר את כל החוב ולא מבקש תספורת, וגם לא מכריז על עצמו כפושט רגל או חדל פירעון.
דנקנר אידיבי בית חובות בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד