י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ימליץ טוב: 42 אלף לחתני ה"יביע אומר"

תחרות שנערכה ב'חסדי שמואל' בהר חומה, הגיעה לסיומה באירוע בהשתתפות הראשל"צ • "צוואת אבא - שילמדו את ספריו"

הראשון לציון חותם על ספרו, צילום: יעקב כהן
הראשון לציון חותם על ספרו, צילום: יעקב כהן

"הצוואה של אבא מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הייתה שילמדו את ספריו, וכשבני התורה לומדים את ספריו- יש לאבא זצוק"ל נחת רוח גדולה בשמים", כך התבטא הראשל"צ רבי יצחק יוסף במהלך מעמד מבחן הגמר של 'יביע אומר' חלק ט' שנערך בקהילת 'חסדי שמואל' בשכונת 'הר חומה' בירושלים.

מעמד הגמר נערך עבור אברכים ובחורים בני תורה אשר במשך חודשים עמלו וייגעו בלימוד ספר 'יביע אומר' שחיבר הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל בפלפולא חריפתא על כל פסקה ופסקה בחלק ט' - אורח חיים. פרויקט שנוסד על ידי הגר"א עמרמי רב קהילת 'חסדי שמואל' ומרבני שכונת הר חומה בירושלים לעילוי נשמתו של הגר"ע יוסף עוד בימי חוליו של מרן, כשמאות בחורי ישיבות ואברכים למדו את ספרי מרן לרפואתו השלמה, ולאחר פטירתו המיזם נהפך להיות לעילוי נשמתו.

במהלך יום מבחן הגמר 'יביע אומר' גדשו עשרות אברכים ובני תורה את בית המדרש המרכזי 'חסדי שמואל' משעות הבוקר המוקדמות ונבחנו במבחן המקדים ספר 'יביע אומר', לאחר מכן נערכה סעודת מצוה לכבודה של תורה ונבחרו 10 חתנים שעלו לשלב הגמר במעמד הראשל"צ רבי יצחק יוסף, ומתוכם נבחרו 3 חתני 'יביע אומר'. הפרס הראשון- האברך ר' שלמה בוחבוט 20,000 אלף שקלים, פרס שני- האברך ר' יוסף רביע 10,000 אלף שקלים, פרס שלישי- האברך ר' שילה לב 5,000 שקלים, ובנוסף, כל העשרה שהעלו לשלב הגמר ולא זכו בשלושת הפרסים הראשונים, קיבלו פרס של 1,000 שקלים.

הגר"א עמרמי: "זכינו וראינו את השמחה על פניהם של האברכים ובחורי הישיבות שזכו ללמוד את הספר ('יביע אומר חלק ט'), ואף על פי שלא כולם עלו לשלב הגמר, כולם הודו ושבחו תהילות א-ל עליון על שזכו ללמוד את הספר הקדוש ואנו בטוחים כי מרן זצוק"ל ימליץ טוב בעדם ובעד הדור היתום שנשאר בודד לאחר פטירת אביו הרוחני".


צילום: יעקב כהן
















הגרי יוסף יביע אומר הר חומה חתנים חסדי שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד