כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי המיץ: ב'איחוד היראים' פוזלים לשוק החלב

ההכשר המינורי בראשות הגר"מ זורגר, מתפתח לתחום נוסף - מוצרי חלב • כיצד יתמודדו ב'עדה' עם האיום המתגבש?

אחרי המיץ: ב'איחוד היראים' פוזלים לשוק החלב

לאחר שגוף הכשרות החדש 'איחוד היראים' בראשות הגאון רבי משה וואלף זורגר, דומ"צ העדה החרדית ומרבני קהילת סאטמר בירושלים, פרש את חסותו על ייצור מיץ ענבים ויין, הוא ממשיך להסתער על שוק הצרכנים ומשווק גם חלב ודבש, כשרים לפסח כמובן.

בעוד שליין היינות מכיל שלושה סוגים, בנוסף למיץ הענבים, הרי שבשלב זה, לדברי המשווקים, ניתן יהיה להשיג שקיות חלב בלבד. אולם לאחר הפסח, הם מתכוונים לייצר מוצרי חלב נוספים, כדוגמת גבינה, לבן, חמאה ועוד.

בנוסף, נודע ל'בחדרי חרדים', כי גוף הכשרות הנ"ל אינו מתכוון להסתפק בכך, ולאחר הפסח הוא ירחיב את קו הייצור שלו למוצרי מזון נוספים.

בשלב זה, צורת השיווק של המוצרים הקיימים איננה זהה. בעוד שאת היינות ניתן להשיג בכתובות פרטיות, הרי שאת החלב והדבש מבטיחים ב'איחוד היראים' להפיץ במגוון חנויות ברחבי העיר, כבר החל ממחר.

יש לציין, כי לגוף הכשרות האמור, אין דבר וחצי דבר עם קהילת סאטמר, ומדובר ביוזמה אישית של כמה עסקנים, המבקשים ככל הנראה לנגוס באוטוריטה של בד"ץ העדה החרדית ולנשוף בעורפה. קשה כמובן להגדיר זאת כ'איום' של ממש על מעצמת הכשרות של העדה החרדית, אולם עצם המגמה ועליית המדרגה שבאה לידי ביטוי, בהרחבת סל המוצרים לצרכנים לקראת הפסח, מטרידה את משרדי הבד"ץ.

עד כה, רק קונצרן תנובה ומחלבת 'החלבן' שהייתה לפני כן תחת השגחת הגרמי"ל לנדא אב"ד בני ברק ועברה להשגחת העדה החרדית, פנו לקהל היעד הירושלמי, זה שמקפיד על כשרות הבד"ץ. מעתה, כאשר גורם תחרותי נכנס לשוק, רק הימים הבאים יעידו, האם מדובר בסיפור הצלחה, שיגרום לכאב ראש אמתי בכיכר זופניק.

עד לשעה זו התקבלה תגובת ועד הכשרות לידיעה.
יין בד חלב הגרמ איחוד היראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד