י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראשי ישיבת חברון: "אין מקיפין בחילול ה'"

מכתב חריג וחריף במיוחד נשלח להוריהם של תלמידי ישיבת 'חברון גבעת מרדכי', ועליו חתומים כל ראשי הישיבה • "הננו להוקיע מעשים אלו ולהודיע כי מכאן ולהבא כל מי שרק תצא שמועתו כי הוא מסית או פוגע באחד מראשי הישיבה שליט"א לא יהא מקומו בישיה"ק ולא יהא על כך שום דין ודברים" • בפנים: המכתב

ראשי הישיבה הגר"ד כהן והגר"י חברוני. צילום: מנדי אור
ראשי הישיבה הגר"ד כהן והגר"י חברוני. צילום: מנדי אור

בעקבות הסערה שהתחוללה בחודש האחרון בישיבת חברון גבעת מרדכי, והמאבק שניהלה קבוצת בחורים עם ראשי הישיבה, נשלח מכתב עליו חתומים ראשי הישיבה הגר"ד כהן, הגר"ש כץ, הגרמ"מ פרבשטיין, הגר"י חברוני והגר"י קפלן, לכל תלמידי הישיבה.

"להוותנו", כותבים רבני הישיבה, "נעשו על ידי יחידים, מהם ידועים ומהם שאינם ידועים מבני הישיה"ק, מעשים שפגעו באושיות הישיה"ק ברוחה ובדרכה ופגעו בראשי הישיבות שליט"א. והמבזה ת"ח אין רפואה למכתו, ובמיוחד שבזה הוציאו דיבת הישיה"ק, אשר כידוע משמו של מרן ראש הישיבה הגרמ"מ אפשטיין זצוקללה"ה, שהישיבה היא רשכבה"ג, היא גדול הדור, ולצערנו נגרם חילול ה' נורא ואין מקיפין בחילול ה'.

"הננו להביע את דעתנו על דרכה של הישיבה אשר מושתת על מסורת מפוארת של גדלות בתורה יר"ש ומידות טובות. כבוד הישיבה, ראשיה והנהגתה הרוחנית היו מאז ומקדם ביסודות הישיבה והתשתית לבית היוצר של דמות של בן תורה.

"נפש של כל בן תורה סולדת מכל מעשה הסותר את מהות ודרכה ורוחה של הישיבה. הננו להוקיע מעשים אלו ולהודיע כי מכאן ולהבא כל מי שרק תצא שמועתו כי הוא מסית או פוגע באחד מראשי הישיבה שליט"א לא יהא מקומו בישיה"ק ולא יהא על כך שום דין ודברים".

רבני הישיבה מציינים כי פנייה מעין זו אל הורי הבחורים איננה שגרתית וכי הם מנצלים הזדמנות זו לחזק את סדרי ותקנות הישיבה ובכללן האיסור על החזקת טלפון שאינו מאושר.

"תקנות הישיבה הינן שכל מי שיש ברשותו מכשיר טלפון לא כשר או קו לא כשר, דבר שהוא בנפש בניכם בני הישיבה ונפש הישיבה, לא יהא מקומו בישיבה ללא שום הוראת היתר ויוצא מן הכלל, והנהלת הישיבה מקפידה ותקפיד עליה בכל תוקף".
תלמידים חברון ראשי ישיבה מכתב טלפון כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד