כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רבני חב"ד התכנסו ...בחדר ישיבות המטכ"ל • צפו

ראשי חב"ד הגיעו לקריה בתל אביב ונפגשו עם שר הביטחון משה יעלון • על הפרק: תלמידי חב"ד וקרבת משפחה מפתיעה

רבני חב"ד התכנסו ...בחדר ישיבות המטכ"ל • צפו

דיון רב רושם התקיים אתמול (ב) בחדר ישיבות המטכ"ל הצמוד ללשכת שר הבטחון בקריה בתל אביב. אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב יזמה את הדיון המיוחד עם שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, בו השתתפו חברי בית דין רבני חב"ד, מזכיר בית הדין ומרא דאתרא דנחלת הר חב"ד הרה"ג יצחק יהודה ירוסלבסקי, ומרא דאתרא דכפר חב"ד הרה"ג מרדכי שמואל אשכנזי, יחד עם הרב בנימין ליפשיץ ומזכ"ל אגודת חסידי חב"ד הרב אריאל למברג.

בפתח הפגישה גילה השר יעלון לרב אשכנזי כי יש לו הפתעה מעניינת [לרב אשכנזי ולשר יעלון ששם משפחתו המקורי הוא קומיסר, ישנה קירבה מיוחדת, שניהם נצר למשפחות קרובות מאוד שחיו בעיר החסידית קרעמענצווג] מסתבר שסבו של השר יעלון השאיר מחברת זיכרונות שנמצאה זה עתה ובה תיאורים מאוד מענינים על העיירה החסידית הנודעת, ויתכן אף שיהיה ניתן ללמוד ממנה על קירבה משפחתית בין המשפחות, "אנחנו חושבים כעת לשבת על החומר ולהכינו להוציאו לאור כספר", אמר השר יעלון, הרב אשכנזי הגיב בחיוך "אין לי סבלנות לחכות עד להוצאת הספר, הייתי רוצה מאוד לקרוא כבר את כתב היד..".

האוירה בפגישה שהפכה להיות משפחתית משהו, סחפה את הנוכחים לדבר על ענייני החג ומעלתה של המצה השמורה כדברי הזוהר מיכלא דמיהמנותא ומיכלא דאסוותא (מאכל האמונה ומאכל הרפואה) והרב ירוסלבסקי יחד עם הרב אשכנזי החלו להתפלפל על המקורות והסימוכין לעניין זה. השר פתח את "הגדת ארבעת הבנים" המיוחדת שיצאה בהוצאת לדורות הבנויה על ביאורי הרבי מחב"ד, במטרה לבדוק איזה 'ווארט' יגיד בליל הסדר הקרב ובא.































למברג יעלון חב''ד אשכנזי גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד