כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

18 חודשי מאסר לנהגת שנהגה במהירות מופרזת וגרמה למותם של שניים

בתאונה צפצעו עוד נפצעו עוד שלושה, ביניהם הנהגת עצמה. עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים הנוהגים במהירות מופרזת וברשלנות ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

18 חודשי מאסר לנהגת שנהגה במהירות מופרזת וגרמה למותם של שניים
דוברות מדא


השופט אלון אופיר, מבית המשפט השלום לתעבורה בבאר שבע, גזר לאחרונה 18 חודשי מאסר בפועל על נהגת צעירה, אשר נהגה במהירות מופרזת ברכב ובו ארבעה צעירים נוספים, וגרמה לתאונת דרכים קטלנית בה נהרגו שניים מחבריה, ושלושה נוספים נפצעו פצעים קשים- ביניהם הנהגת עצמה.

הנהגת הינה צעירה בת 22, חיילת בצה"ל, נהגת חדשה ללא נסיון בכביש וללא עבר פלילי ותעבורתי. על פי גזר הדין, בעת שחזרו חמשת הצעירים מבילוי לילי, התנדבה הצעירה לנהוג ברכב זר, בהיותה היחידה שלא צרכה אלכוהול. למרות גילוי אחריות זה, הנהגת לא נהגה ברכב בזהירות הראויה אלא במהירות מינימום של 110 קמ"ש במקום בו המהירות המקסימאלית המותרת היא 90 קמ"ש.

בעודה נוהגת במהירות מופרזת, איבדה הנהגת שליטה ברכב וכתוצאה התדרדר הרכב והתהפך על פני מרחק של 58 מטרים עד שנעצר בשטח עפר. כתוצאה מההתהפכות, נהרג אחד הצעירים במקום, וארבעת האחרים נפצעו פצעים קשים. לאחר חודש ימים נפטר צעיר נוסף.

השופט אלון אופיר מציין כי בעוד ההחלטה לנהוג ברכב ולהחזיר את חבריה לביתם מהבילוי הייתה סבירה, היה על הנהגת לנהוג במשנה זהירות דווקא לאור היותה נוהגת ברכב זר עמוס נוסעים וניסיונה המועט בכבישים ומשלא עשתה כך, קבע השופט, נהגה הצעירה ברשלנות שהוגדרה לפיו בסף בינוני עד גבוה: "אחריות הנאשמת לא הסתיימה בהימנעות משתייה ובהתנדבות להסיע את חבריה. חובה עליה היה לוודא נהיגה במהירות סבירה, שמירה על נתיב נסיעתה ושמירה על ריכוז מכסימאלי בנהיגה שאמור היה למנוע את הסטייה מנתיב הנסיעה וגרימת התוצאה הקטלנית", הדגיש השופט.

עוד ציין השופט, כי הנהגת לא לקחה אחריות על התאונה בשום שלב של ההליכים, ומצויה במצב של " הכחשה וחוסר יכולת להפנים ולקבל את העובדה כי היא זו אשר נהגה ברכב וגרמה לתאונה על תוצאותיה הקטלניות ".

על הנהגת נגזרו בסך הכל 21 חודשי מאסר, מתוכם 18 חודשי מאסר בפועל, ועוד 6 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רשיון ל- 15 שנים, וקנס בסך 3000 ₪.

על פי עמותת אור ירוק, מעורבותם של נהגים צעירים (17-24) בתאונות דרכים גדול עד פי שניים מאחוזם באוכלוסיה. למעשה , כשליש מסך ההרוגים בישראל בממוצע בשנים האחרונות נהרגו בתאונות בהן היו מעורבים נהגים צעירים. רק בשנת 2013 נהרגו 39 נהגים צעירים. עלייה של יותר מפי שניים ביחס לשנת 2012.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שבוחר לעשות עבירת תנועה כמו נהיגה במהירות מופרזת , ובפרט נהגים צעירים ללא ניסיון בכביש אשר אמורים לנהוג במשנה זהירות, צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל ".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד