ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רשות התעופה הפדרלית מבקשת: "לא לשבור מצות"

ברשות מודעים לכך שהמצות צריכות להישאר שלמות, ובהתאם לכך הוציאו הנחיה מיוחדת להתחשב בנוסעים היהודים בימים אלו

צילום ארכיון: עופר לפלר דובר רשות התעופה
צילום ארכיון: עופר לפלר דובר רשות התעופה

בצל ההכנות לקראת חג הפסח - גם רשות התעופה הפדרלית בארה"ב מתכוננת לחג. לרגל גל הטיסות הצפויות בימים שלפני החג של יהודים חרדים הטסים ליעדים בתוך ארה"ב ומחוצה לה, הוציאה רשות התעופה (TSAׂׂ) הפדרלית של ארה"ב הנחיות מיוחדות עבור העובדים הפזורים בשדות התעופה ברחבי המדינה, כחלק מנוהל מיוחד של היערכות לקראת ימי נסיעות משמעותיים, זאת לאחר שהרשות הכלילה גם את הימים שקודם חגי פסח ותשרי כימים מיוחדים בהם נדרשת התחשבות מיוחדת בנוסעים היהודים ובצרכיהם הקשורים למצוות החג.

בהנחיות שהוצאו לקראת פסח, ציינה הרשות כי חלק מהנוסעים עלולים לשאת עימם קופסאות של מצות העלולות להישבר בקלות, אבל צריכות להישאר שלמות בכדי לקיים את מצוות החג. בנוסף, מציינת הרשות כי יש לנהוג במצה ברגישות רבה ולשמור כי לא תבא במגע עם מזון אחר או חומרים שאינם מאושרים לשימוש בפסח. גם במקרה שנוצר צורך בבדיקת קופסת המצות יש לנהוג בה ברגישות ובכבוד הראוי למוצרי מצווה.

"במשך שנים רבות, היינו מקבלים שיחות טלפון רבות מנוסעים יהודים במצוקה שנקלעו לקשיים שונים במהלך נסיעה, בעיקר סביב החגים", אומר ר' אבא כהן, נציג אגודת ישראל בוושינגטון שעסק בנושא ואף היה שותף לגיבוש ההנחיות ברשות התעופה. "עכשיו, יש מודעות וידע רבים יותר, ופחות חשש וחרדה, בהקשר לפריטי דת יהודים ומנהגים. זה חשוב בצורה יוצאת דופן בכל הנוגע לנוסעים בטיסות".

"הסוכנות הייתה רגישה מאוד לצרכי הקהילה היהודית", מסכם הרב כהן, "וראוי לציין זאת ולהודות לרשות הפדרלית על מאמציה על כך".
פסח פדרלי רשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד