י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסתמן: הרב ברלנד יהיה בפסח ביוהנסבורג

חסידיו של מנהיג קהילת 'שובו בנים - ברסלב' שעוכב אתמול לחקירה על ידי משטרת זימבבואה, מאשימים: "אותם אנשים ששחטו את הכבש הם שליחים של הרודפים את הרב" • חסידיו של הרב השוהים במדינה עוזבים ליוהנסבורג ולישראל • הרב ברלנד עצמו טרם הכריע האם יערוך ליל סדר המוני עם חסידיו בדרום אפריקה

הגר"א ברלנד בזימבבואה.
הגר"א ברלנד בזימבבואה.

לא רגוע בזימבבואה: חסידיו של הגאון הצדיק רבי אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' - ברסלב עוזבים בשעות האחרונות את זימבבואה - בה הם שהו במחיצתו של הרב, בדרכם ליעדים אחרים. החסידים, כ-250 במספר, עושים את דרכם לכיוון יוהנסבורג, בה ישהו חלקם בפסח וחלקם יחזרו לארץ.

כזכור, אמש עוכב הרב ברלנד לחקירה במשטרה המקומית, לאחר כתבה שנעשתה אודותיו באחד מהעיתונים המרכזיים במקום ובעקבות שחיטת כבש שעשו החסידים והאסורה על פי החוק במדינה. במשטרה ביקשו לבדוק את הויזה של הרב, ומאוחר יותר הוא שוחרר לביתו ושהה שם יחד עם מקורבו איש העסקים ירון ימין.

בסביבתו הקרובה של הרב ברלנד מאשימים את אותם גורמים שהשמיצו את הרב בישראל ובמרוקו, כי הם לא נותנים לו מנוח לכף רגלו. "מה בסך הכל הוא מבקש? לשבת ללמוד בשקט, ולקבל את חסידיו", אומרים המקורבים.

"גם אותם אנשים ששחטו את הכבש הם שליחים של הרודפים את הרב, והם יודעים שעל פי חוק אסור לשחוט כבש. אותם גורמים עויינים לא יכולים לראות שאיפה שהרב נמצא מגיעים מאות אנשים במסירות נפש של ממש, לא יעזור להם כלום, כל מקום שהרב יהיה - החסידים יגיעו לשם, ובתנאי שלא יזיק לרב".

אחד ממקורביו של הרב ברלנד אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי עדיין לא ברור האם הרב אליעזר ברלנד ישאר בפסח בזימבבואה, או שמא יגיע בעצמו ליוהנסבורג ושם יערוך את הסדר עם קהל החסידים.

הרב ברלנד עם חסידיו במוצאי השבת האחרונה:
חסידים הרב אליעזר ברלנד יוהנסבורג זימבבואה ירון ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד