כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קרית יובל מדירה: פרויקט דירות לחילונים בלבד

וועד שהקימו פעילים בשכונה, יתווך ללא עלות דירות לחילונים בלבד, וידאג לייבא מבחוץ • צביקה כהן: לא ישרוד את מבחן הכיס

הפגנה נגד חרדים בקרית יובל
הפגנה נגד חרדים בקרית יובל

פעילי "קרית יובל החופשית" שמטרתה להילחם בהתחרדותה של קרית יובל הקימו וועד דיור שמאגד תחתיו רשימת דירות להשכרה או למכירה המיועדות לציבור החילוני בלבד.

ציפי מלכוב מ"ידיעות ירושלים" מדווחת כי הפעילים שבעבר התאגדו מספר פעמים בכדי להילחם בעמודי העירוב וכנגד מתן היתרים לגני ילדים חרדים שפעלו ללא אישורים, התאגדו הפעם בכדי לחסוך לתושבים החילונים את עמלות תיווך הדירות ובכך לעשות מאמץ נוסף להשאירם בשכונה.

מלבד זאת, פעילי הארגון יפעלו בכדי ולנסות ולמצוא סטודנטים המחפשים דיור להשכרה בירושלים ולהביאם לשכונה והכל במטרה לעצור את התחרדות השכונה. בנוסף, הם יפעלו יחד עם סוכנויות תיווך בכדי להביא קליינטים נוספים למאגר הדירות החדש, שכאמור, יפעל ללא גביית עמלות מתושבי השכונה החילונים.

למרות שהפעילות נראית כמו פעילות אנטי חרדית מובהקת, ומותירה תחושה קשה של אפליה, הפעילים החילונים טוענים להגנתם כי מדובר ב"מאבק על הבית" בלבד.

חברי המועצה החרדים הגיבו בחריפות לידיעה ואמרו כי מדובר צעד גזעני מצידה של תנועת "קרית יובל חופשית". "זו התארגנות שאין מקומה במחוזותינו", אומר חבר המועצה מטעם יהדות התורה אליעזר ראוכברגר "האם אותם אנשים היו מוכנים להדיר ולמנוע דירות מערבים, אתיופים ורוסים? לצערי הרב, כשמדובר בחרדים הכל מותר. כל המסגרות נפרצות. בפועל אין לי ספק שזה לא יצליח וזה לא מה שימנע מהציבור החרדי להמשיך לרכוש דירות בכל ירושלים לרבות קרית יובל".

סגן ראש העיר צביקה כהן מטעם ש"ס, היה פחות נחרץ אבל הביע ספק ביכולתה של היוזמה החדשה לשנות את מצב השוק. "לדעתי כוחות השוק יגברו כשמדובר במכירת דירות", אמר. "אני לא מאמין שאדם המעוניין למכור את דירתו יעמוד בפיתוי אם יגיע אליו חרדי ויסכים לשלם לו סכום גבוה יותר עבור דירתו".

חבר המועצה יצחק פינדרוס אמר ל'בחדרי חרדים' כי התשובה להקמת וועדה כזו חייבת להיות חיזוק הקהילות בגבעה הצרפתית, בקרית יובל באזורים נוספים, ובגילה.

"אנחנו נמשיך לחזק את הקהילות החרדיות בכל השכונות בעיר ושום דבר או וועד לא יעצור את הציבור הגדל בלי עין הרע" אמר פינדרוס.

דירות חילונים קרית יובל פינדרוס הדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד