כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שיתוף פעולה בטיחותי בין אור ירוק ל-UTI הדרכה לנהגי משאיות צעירים

יוניברסל טראקס ישראל, יבואנית משאיות ואוטובוסי איסוזו לישראל, ועמותת אור ירוק לשיפור תרבות הנהיגה בישראל, משיקות שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל

שיתוף פעולה בטיחותי בין אור ירוק ל-UTI הדרכה לנהגי משאיות צעירים

במסגרת שיתוף הפעולה, מנחה מטעם אור ירוק יגיע לביתם של נהגים חדשים הנוהגים במשאיות איסוזו, ויקיים מפגש באורך 45 דקות עם הנהג ובני משפחתו. במסגרת המפגש יעברו המנחה והנהג על מגוון נושאים כגון: נתוני היפגעות ותאונות של נהגי משאיות, נתוני בדיקות תקינות משאיות, שולי הדרך, נהיגת חורף ונהיגת קיץ, היסח דעת, עייפות, אלכוהול ונהיגה, מהירות ושמירת מרחק.

התכנית החדשה מבוססת על פרויקט "אור ירוק לחיים" אותה מפעילה העמותה. במסגרת תכנית זו מגיעים מנחים לביתם של נהגים חדשים ומסבירים להם ולהוריהם כיצד להפיק את המיטב מתקופת הליווי.

במקרה של נהגי משאיות חדשים, החשיבות של תכנית זו היא כפולה, שכן משאיות הן כלי רכב כבדים, המסכנים את שאר משתמשי הדרך יותר מרכב פרטי. התוכנית החדשה תוצע לכל לקוחות חברת UTI, בין אם מדובר בנהגים עצמאיים, או ציי הרכב הגדולים איתם עובדת החברה.

כמו כן, בשונה מנהג חדש ברכב פרטי, לנהגי משאיות חדשים לא נדרשת תקופת ליווי, ומיד לאחר הכשרתם הם יוצאים לשוק העבודה ולכביש.

דורון ליאור, מנכ"ל UTI : "לצערנו בכל יום מתרחשת תאונת דרכים אחת לפחות שבה מעורבת משאית, UTI כמובילת שוק שמה לעצמה למטרה להקטין את מעורבות נהגי המשאיות בתאונות הדרכים. לשמחתנו הצלחנו לחבור לאור ירוק ולפתח תוכנית הדרכתית מותאמת על מנת לקדם את נושא הבטיחות בענף המשאיות."

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק : "אנו מברכים את UTI על הצטרפותם למאבק בתאונות הדרכים ועל פעילותם למען הפחתת מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים נהגי משאיות בישראל. על פי הנתונים, בשנת 2013 נהרגו 62 בני אדם בתאונות בהן היה מעורב רכב כבד, עלייה של 24% לעומת שנת 2012. אנו מקווים שבאמצעות תכנית "אור ירוק לחיים", שכבר הוכחה כמצילת חיים, נוכל להפחית את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות מסוג זה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד