כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בנט דורש: "לספח את גושי ההתישבות"

ויהי אחרי קריסת המשא ומתן • נפתלי בנט דורש מראש הממשלה להחיל את החוק הישראלי על גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון

בנט עם ראש הממשלה. צילום: פלאש90
בנט עם ראש הממשלה. צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

לאחר כישלון השיחות, דורש יו"ר סיעת הבית היהודי במכתב מראש הממשלה להחיל "תכנית חלופית" כלפי הפלסטינים ולהחיל את הריבונות הישראלית בגושי ההתיישבות."בדומה להחלת הריבונות על ירושלים בימי ממשלת אשכול, וברמת הגולן בימי ממשלת בגין".

"בימים אלו אנחנו עדים לשקיעתו של התהליך המדיני", כתב בנט לראש הממשלה. "הפלשתינים שברו שיא חדש של סחטנות וסרבנות. לאחר שאבו מאזן סירב לדון בהכרה בישראל כמדינה יהודית, ולאחר שישראל שחררה עשרות מרצחים למען המשך המו"מ, הפרו כעת הפלשתינים ברגל גסה את הבסיס למו"מ והסכמי אוסלו בהליכתם החד צדדית לאו"ם. יתרה מכך, לאורך המו"מ הפלשתינים המשיכו בהסתה גזענית לרצח יהודים ובתשלום 'קצבאות דם' למחבלים".

עקב כך, קבע בנט, "ברור כי התהליך הנוכחי מיצה את עצמו ושאנחנו נכנסים לעידן חדש. שנים אנחנו מטיחים את ראשינו בקיר המו"מ פעם אחר פעם - ובאופן לא מפתיע הקיר אינו נשבר. הגיע הזמן לחשיבה חדשה. אני מבקש ממך לקיים דיון מהר ככל שאפשר על תוכנית חלופית (Plan B) על מנת להתחיל במהלך של החלת ריבונות ישראלית על האזורים ביהודה ושומרון שבשליטת ישראל - גוש אריאל, גוש עציון, עוטף נתב״ג, גוש עפרה-בית אל, גוש מעלה אדומים ועוד.

"באזורים אלו חיים כ-400 אלף ישראלים ורק רבבות בודדות של פלסטינים. אזורים אלו מצויים בקונצנזוס לאומי רחב ויש להם משמעויות ביטחוניות, היסטוריות וערכיות עבור מדינת ישראל. מהלך זה ייעשה בדומה להחלת הריבונות על ירושלים בימי ממשלת אשכול וברמת הגולן בימי ממשלת בגין".
בנט נתניהו אבו מאזן מכתב או

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד