י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יוטרייד: הדור הבא בהשקעות כבר כאן

השימוש ברובוט למסחר מציג את דור העתיד של ההשקעות, ללא ההשפעה של אפקטים אנושיים ופסיכולוגיה שתפגע בהכנסות • אינפורמטיבי

יוטרייד: הדור הבא בהשקעות כבר כאן

מה זה רובוט למסחר?

רובוט למסחר או בשמותיו השונים – אלגו טריידינג, מסחר אוטומטי/ממוכן/ממוחשב/אלגוריתמי... הוא למעשה תוכנה המזהה ומבצעת עסקאות תחת השגחה אנושית. התוכנה הזו פועלת על סמך נתונים היסטוריים שהוזנו לתוכה, אסטרטגיית מסחר קבועה ויכולות ממוחשבות של חיפוש, זיהוי וסקירה סימולטנית של הזדמנויות למסחר. בנוסף, לתוכנה אין שיקול דעת אנושי, עובדה המשפרת את ביצועי המערכת מכיוון שהגורם הפסיכולוגי בהשקעות מנוטרל.

רגשות הפחד שמתבטאת בשנאת סיכון ותאוות הבצע [ההתפתות לרווח קל], מטלטלות את הסוחר הידני או מנהל ההשקעות המוסמך וגורמות לו לקבל החלטות לא רציונליות. נוסף על כך, מערכת המסחר האוטומטית (algo trading) ממנפת את זמנו של הסוחר ועובדת 24 שעות ביממה. בשנים האחרונות התפתח תחום המסחר האוטומטי בזירת האינטרנט בצורה דרמטית, והיא כוללת תחרויות בינלאומיות, מוצרים הנמכרים ברשת האינטרנט וביצועים פנומנליים!

מהפכה בשוק ההון – הטכנולוגיה זולגת גם למשקיע הפרטי
בואו נחזור רגע לאחור. בשנים האחרונות חלה מהפכה בשירותי המסחר המקוון בשוק ההון ובכלל זה בשוק המט"ח. התפתחות האינטרנט, השירותים הפיננסיים המקוונים, מערכות המסחר הממוחשבות, סוכנויות הידיעות הבינלאומיות, זרימת המידע החופשי, אינפורמציית מסחר ומחירי שוק בזמן אמת – גרמו לכך שיותר ויותר סוחרים קמעוניים משתמשים בשירותים הללו. מהפכה של ממש! יותר יותר בתי תוכנה מפתחים מערכות מסחר ממוחשבות ורובוטים למסחר אוטומטי.

בסופו של יום, ידע וביטחון הם כל ההבדל בין הצלחה לכישלון בהשקעות. אין חכם כבעל ניסיון ולכן הגופים המוסדיים הם בעלי הידע המקצועי, תקציבי הפיתוח ומחלקות המחקר - המנתחות את השווקים ומשתמשות בטכנולוגיות ממוחשבות לאיתור וביצוע של עסקאות והזדמנויות למסחר בזמן אמת. אט אט חלה זליגה של ידע מקצועי מהשוק המוסדי לשוק הקמעונאי.

בנוסף, חלה צבירת אינפורמציה בזירות אינטרנטיות חופשיות לגבי תוכנות אוטומטיות למסחר במט"ח – "רובוטים". מפוטרי היי טק, יזמי אינטרנט, סוחרי עצמאיים ומנהלי תיקים, מגלים את עצמם מחדש בתחום המסחר האוטומטי. הפוטנציאל הוא עצום ויוטרייד היא מהמובילות בתחום.

מסתבר, כי היכולות של רובוט לזהות הזדמנויות לכניסה לפוזיציה, לנהל את ההון בצורה קבועה מראש, על סמך תוכנית מסחר קבועה וידועה מראש, ללא טלטלה רגשית כזו או אחרת, ולסגור פוזיציות על פי פרמטרים מקצועיים המוגדרים מראש – גבוהה יותר מאשר היכולת האנושית.

ביוטרייד בית השקעות המתמחה במסחר אוטומטי פותחה תוכנה בעזרת מחלקת המחקר והפיתוח שלהם ומציעים באופן ייחודי תיקי השקעות המנוהלים באמצעות שיטה זו. המינימום אגב הוא כ-100 אלף שקלים בלבד בשלב. לשם כך נדרשת החברה לניסיון רב בניהול תיקי השקעות בשילוב מסחר אוטומט / מסחר ממוחשב על מנת לספק למשקיע מוצר אפקטיבי המנוטרל מכל גורם פסיכולוגי וסוחר באופן רציף חמישה ימים בשבוע, מה שאין ביכולתו של הסוחר הידני להשיג. יתרון נוסף שמציגה יוטרייד הוא הגבלת הפסד ושליטה על הסיכון בעזרת כפתור ה-"סטופ לוס", אשר מפסיק מידית את פעולת האלגוריתם במקרה שהגרף מתחיל להיות שלילי ובהתאמה מושלמת לכל לקוח.

אביב טלמור מייסד יוטרייד: "אני מאמין כי המסחר האוטומטי יחליף לחלוטין את הסוחר המקצועי ומנהלי ההשקעות. מערכת אלגו-טריידינג, שאינה תלויה בגורמי סביבה התנהגותיים יכולה להצליח היכן שהוכח מעל לכל צל של ספק כי סוחר אנושי יטעה טעויות אנוש התנהגותיות. אנו מאמינים כי מהטכנולוגיה החדשה המתפתחת בעולם צריכים וחייבים ליהנות גם המשקיעים הפרטיים".
יוטרייד השקעות בורסה רובוט כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד