כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מכת ביצים: עשרות תבניות נתפסו בבני ברק

תושב עירני גילה כי החותמות על התבניות מופיעות בגדלים שונים, הוא פנה לעירייה שעלתה על הזיוף והחרימה מיד עשרות תבניות

תבנית ביצים מוחתמת
תבנית ביצים מוחתמת

עירנותו של תושב אחת השכונות בבני-ברק הביאה ללכידתן של עשרות תבניות ביצים, מוחתמות בחותמות מזוייפות, ובכך נמנעה מכירתן לתושבים חסרי ידע בנושא.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי התושב החליט לפנות להרב ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת העירייה וסגן יו"ר השירותים הווטרינריים של גוש דן, וזאת לאחר ששמע על ביצים בחותמות מזוייפות שנתפסו בחברון, ובנוסף לכך הבחין בשוני בחותמות, ובגדלים לא אחידים לביצים.

בעקבות זאת, פנה הרב פרידמן לד"ר אבי שפירא, וטרינר עירוני וסמנכ"ל השירותים הוטרינריים גוש דן, כדי לשלוח וטרינר לבדיקת הביצים, ואכן בבדיקה נמצאו החותמות מזוייפות.

ד"ר אבי שפירא, סמנכ"ל השירותים הוטרינריים הדגיש, כי בביצים בלתי מוחתמות ישנם שני סוגי סכנות: ישנה סכנה לזיהומים חמורים שנמצאים בגוף התרנגולת כחיידקי סלמונלה, שפעת העופות, או בהפרשות הנמצאות בלול גם אם התרנגולת עצמה בריאה. סכנה אחרת היא מהצטברות אנטיביוטיקה הניתנת לתרנגולות או חומרי הדברה, שהינם חומרים כימיים המצטברים בביצים, והם עלולים להגיע, חלילה, להצטברות בכבד של הצורך אותן.

במסגרת המדיניות של חנוך זייברט, ראש העיר לתיאום קבוע בין האגפים והמחלקות של העירייה, לצורך שיפור השירות לציבור, נשלחו גם פקחים לבדוק בקרב תושבים והוברר שתושבים נוספים קנו כמויות גדולות של ביצים מהרוכל שמכר את הביצים המוחתמות בזיוף.

חנוך זייברט ראש העיר, והרב ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת העירייה וסגן יו"ר השירותים הוטרינריים גוש דן, יצאו בקריאה לתושבי העיר שלא להשתמש בביצים שנרכשו במקורות חשודים, וכמו"כ להקפיד להבא להימנע מרכישת ביצים מרוכלים וממקורות בלתי מורשים ולרכשן רק ממקורות אמינים ובטוחים ולא להיכנס, חלילה, לסיכונים בריאותיים חמורים.
ביצים חותמות זיוף זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד