ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תקווה? וושינגטון: ייתכן והעסקה תצא לפועל

פולארד תמורת משא ומתן: גורמים בוושינגטון אומרים כי עסקת פולארד אכן צפויה לצאת לדרך • ישראל תשחרר אסירים בתמורה

נתניהו, פולארד ואובמה. בחדרי חרדים
נתניהו, פולארד ואובמה. בחדרי חרדים

שמועות בוושינגטון : עסקת פולארד צפויה לצאת לדרך. גורמים בכירים בוושינגטון מאשרים כי עסקת פולארד תמורת שחרור אסירים צפויה לצאת לדרך ובמסגרתה יוארך המשא ומתן מעבר ל29 באפריל. בתמורה לכך תשחרר ישראל כ450 אסירים פלסטינים וביניהם גם אסירים בעלי אזרחות ישראלית נושאי תעודת זהות כחולה.

גורמים ישראלים אשרו את הדברים וציינו כי אם העיסקה תצא לדרך ג'ונתן פולארד ישוחרר מהכלא עוד לפני ליל הסדר. במסגרת ההסכם צפוייה הרשות למשוך חלק מהבקשות שהגישה למוסדות האו"ם. עם זאת, לדבריהם מוקדם להיות אופטימיים, וכי דבר לא נחתם עדיין.

גם בעיתון "א-שארק אל אווסט" דווח כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע כי יסכים להארכת השיחות למספר חודשים נוספים על פי העקרונות אותם יציבו הפלסטינים. בתמורה דורשת ישראל מהפלסטינים להקפיא את הטיפול ב-7 מתוך 15 אמנות בינלאומיות עליהן חתמה - מתוכן ארבע אמנות של האו"ם.

בתגובה לדברים אמרה דוברת מחלקת המדינה, כי הדיווחים על העסקה אינם מדויקים. היא הוסיפה כי אכן הפערים צומצמו, אבל כל ספקולציה על הסכם מוקדמת. "לא התקבלה עדיין החלטה לגבי ג'ונתן פולארד. אנחנו באותו מצב כמו בשבוע שעבר. הצוות שלנו בשטח ממשיך בשיחות אינטנסיביות עם הצדדים. הייתה להם היום פגישה נוספת".
שחרור פולארד משא ומתן עסקה וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד