י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פלוגת מג"ב השתלטה על הישיבה ביצהר

אחרי אירועי האלימות ההדדיים בשבוע האחרון, צה"ל מחריף את צעדיו: פלוגת חיילים פינתה את בנין הישיבה ביצהר, והשתלטה עליו • הלימודים במקום הושעו עד להודעה חדשה • צה"ל: "מבנה הישיבה שימש כבסיס קדמי לפעילות אלימות נגד כפרי הסביבה הפלסטיניים וכוחות הביטחון" • שר הביטחון יעלון מגנה שוב: "מבחינתי מדובר בטרור"

הכוחות בבנין הישיבה, צילום: דובר צה"ל
הכוחות בבנין הישיבה, צילום: דובר צה"ל

לא רגוע ביצהר: דובר צה"ל הודיע הבוקר (ו'), כי אחרי אירועי השבוע האחרון בהם הזיקו כמה מהמתיישבים לרכוש צה"ל ותקפו חיילים, החליטו בצה"ל למקם פלוגת חיילי מג"ב בישוב יצהר. מתוך צורך בטחוני להחזיק כח צבאי במקום.

בעקבות ההחלטה צה"ל נכנס למבנה ישיבת יצהר, פינה אותה ושיכן בה פלוגת חיילי מג"ב. בהודעה שפרסם דובר צה"ל, הוא מדגיש: "צה"ל ומערכת הביטחון רואים בחומרה את מעשי האלימות האחרונים והפגיעה בחוק ובסדר ויפעלו בכל האמצעים על מנת לשים קץ לאלימות זו. מבנה הישיבה נבחר עקב שיקולים מבצעיים וכל היותו בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות כנגד כפרי הסביבה הפלסטינים וכוחות הביטחון".

בתוך כך דווח כי שר הביטחון יעלון, כינס אמש (ה') בלשכתו דיון בעקבות האירועים ביצהר ותקיפת החיילים והשוטרים. בדיון נכחו אנשי צבא, שב"כ, משטרה והפרקליטות, ובסיומו התקבלה שורת החלטות על צעדים שיינקטו כדי להילחם בתופעה.

השר יעלון אמר: "מבחינתי מדובר בטרור, ואנחנו צריכים להתייחס לאירועים הללו כאל טרור. זו תופעה בלתי נסבלת וחמורה ביותר, וצריך לעשות לה סוף. לכן אנחנו פועלים ונפעל ביד קשה נגד העבריינים הללו. לא נעבור לסדר היום על הרמת יד על חיילים, שוטרים או פלסטינים תמימים, ומי שינהג כך ישלם מחיר. צריך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לטפל בבעיה, ואני לא מתכוון לוותר בעניין הזה. צריך להמשיך לבצע מעצרים ולהביא לדין את מי שמעורב באירועים שכאלו.

"אם יש הנהגה אחראית ביצהר – שתופיע. אם לא, אנחנו נדע לטפל באופן חסר פשרות גם בבעיה הזו. מדינת ישראל היא הריבון והיא אוכפת חוק, ולא נאפשר לחזור למצב הקודם בו יש התנהלות אלימה נגד שלטון החוק וכלפי נציגיו, או כלפי תושבים פלשתינים. נילחם בכך בכל האמצעים. זה צריך להיות ברור לכל מי שינסה להוביל ולבצע פעילות אלימה שכזו".

דובר יצהר מסר בתגובה: "מעשה היסטרי והיסטורי מעין זה הינו תקדימי מסוגו מאז קום המדינה. הפיכת ישיבה לבסיס צבאי הינו חציית גבולות ברורה. האם מסגד הקורא ימים ולילות להשמדת מדינת ישראל היה זוכה ליחס דומה? להזכיר, מבנה הישיבה משקיף על מסגד עם צו הריסה מבג"ץ כבר שנים רבות, אך משום מה שלטון החוק מגלה סובלנות רבה. אנו קוראים לממשלת ישראל לצאת לאלתר מן הישיבה".

מארגון 'עוד יוסף חי' מסרו: "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל סוגרת בית מדרש שבו לומדים תורה, בגלל התורה שלומדים בו. הפיכת מבנה בית המדרש למוצב צבאי מהווה חילול מקום קדוש, כפי שקובעת ההלכה היהודית. הישיבה גורשה בעבר מקבר יוסף, אבל קולה הלך וגבר למרות ההתנכלויות הנמשכות של השלטון. גם עכשיו הישיבה מתכוונת בעזרת ה', להמשיך את לימוד התורה ולהשמיע את קול התורה ברמה. אנו קוראים לכל אוהבי התורה למחות על הפשע ולהגביר את קול התורה עד שנזכה שכל עם ישראל ילך לאורה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג רבים מתושבי יצהר, הגיב: "גזילת הישיבה והפקעתה יעודדו להערכתי פעולות תג מחיר רבות. רשויות שלטון החוק לא היו מעלים על בדל שפתם השתלטות על אונברסיטת ביר זיית או קן צרעות אחר אבל באשר לאנשי יצהר הכל כשר הכל מותר ושלטון החוק נעלם. בוגי יעלון מתנהג כמו פיל בחנות חרסינה".
ישיבה אלימות יצהר מגב מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד