כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ירידה דרסטית במספר המתגייסים לנח"ל החרדי

למה? בעמותה משוכנעים שזה בגלל הכוונה להאריך את תקופת השירות, אך גורמים אחרים אומרים: חוק הגיוס החדש פוגע בצה"ל

השבעת גדוד נצח יהודה, צילום: בועז בן ארי
השבעת גדוד נצח יהודה, צילום: בועז בן ארי

במחזור הגיוס של חודש מרץ האחרון, התגייסו לנח״ל החרדי בסביבות 140 חיילים בלבד, 30% פחות ממספר הלוחמים שהתגייסו לנח"ל החרדי במחזור של נובמבר, מחזור הגיוס הקודם, שעמד על כ-200 מתגייסים, כך פורסם הבוקר על ידי גורמים המעורים בנעשה בגדוד החרדי.

ראשי עמותת הנח״ל החרדי, מאשימים את ההחלטה להאריך את משך השירות למתגייסים במסגרת גדוד הנח"ל החרדי, כזאת שגרמה לאחוזי הגיוס לרדת. אך יש כאלה שרואים בסערה הציבורית סביב הגיוס, כהגורם שהשפיע על המתגייסים, ולאו דווקא תקופת שירות ממושכת יותר.

על פי הנתונים שפורסמו הבוקר, בחודש נובמבר האחרון, עמד מספר הלוחמים שהתגייסו לנח"ל החרדי על כ-200. לעומת זאת, כאמור, בגיוס שנערך לפני חודש עמד המספר על כ-140 בלבד.

גורם בעמותת הנח"ל החרדי, מציין כי: "לאחרונה יש כוונה בצה״ל להאריך את השירות מ-24 חודשים ל-28 חודשים, הדברים הללו החלו לחלחל אל השטח, וגורמים לירידה משמעותית במוטיבציה להתגייס", הגורם אף מוסיף כי "עד היום בתום שנתיים של שירות היו החיילים לומדים בשנה הנותרת לימודי מקצוע בכדי להכשירם לעולם העבודה, הארכת השירות משמעותה פגיעה אנושה בשנת הלימודים של החיילים".

לדברי הגורמים בנח"ל החרדי, סיבה נוספת היא האווירה הציבורית בחודשים האחרונים. "אם בשנה שעברה ראינו ברוך השם רגיעה ביחס אל החיילים החרדים הרי שבחודשים האחרונים האווירה הציבורית הזיקה מאוד, והחזירה אותנו לפחות שנה אחת אחורה".

הנתונים הללו אמורים להדאיג את העסקנים החרדיים, וזאת משום שירידה במספר המתגייסים לנח"ל החרדי משמעותה אפשרות של אי עמידה ביעדי הגיוס שנקבעו בחוק עבור הציבור החרדי עד לשנת 2015, והפעלתן של סנקציות פליליות כלפי מי שאינם מתגייסים.
צבא נחל ירידה גיוס נצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד