כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לנשים בלבד: הסרט המלא 'לב טהור' - לצפיה ישירה

היוצר החרדי רענן זיו מגיש שי לחג: סרט עלילתי באורך מלא לגולשות 'בחדרי חרדים' • וזו לא היצירה היחידה המרגשת של זיו

לנשים בלבד: הסרט המלא 'לב טהור' - לצפיה ישירה



יוצר הסרט רענן זיו, בוגר ישיבות חב"ד (חזר בתשובה בגיל 17) ומפעיל תאטרון בובות כבר 15 שנה, הוציא לאור קלטות ילדים רבות (רכבת המצוות, אוצר המשלים, עבודה משותפת עם 'ניצוצות של קדושה') וגם 3 סרטי נשים חרדיים ("לב טהור" שכתב והפיק, "גדות הדנובה" שכתב ועוד). זיו למד קולנוע בבית הספר לקולנוע הדתי "במעלה" והוא מלמד קולנוע וכתיבה יוצרת במרכזי מחוננים של משרד החינוך.

את חוט השני ביצירותיו מאבחן ככזה המבקש לחשוף את המתח שבין היותו יוצר חרדי לבין היצירה האמנותית שביכולתה ליצור שיח עם העולם הגדול, אולי אפילו בזכות דתיותה. שאיפתו העיקרית, הוא אומר, היא ליצור חומרים מנקודת מבט יומיומית ואנושית.



לאחרונה זיו הוציא לאור ספר חדש לו קרא "ז'בוטינסקי פינת רבי עקיבא". הספר יצא במהדורה אלקטרונית באתר האינטרנט "מנדלי מוכר ספרים".

הספר מתאר את מיזוגן של פיסות חיים הנפגשות על קו התפר שבין בני ברק לרמת-גן ומסופרות מבעד לעיניו של סדרן מוניות. הקצוות הנחשפים בספר נעות על ציר ועליו זרועות נקודות החיכוך שבין חרדים לחילונים במציאות הישראלית היומיומית.

לדוגמא, בסיפור הראשון מתוארת התערבות בין נהג חילוני לבין נהג חרדי. החילוני רוצה שיספרו את הכסף שהרוויח אחרי חודש של עבודה שהוא יעבוד גם בשבת ולהוכיח מי הרוויח יותר. החרדים מצפים שהחרדי ירוויח יותר, החילונים מצפים שהחילוני הרציונליסט ירוויח יותר, ומה שקורה זה לא זה ולא זה - אלא תוצאה אחרת. "זהו האיפיון, זוהי המורכבות. הסיפורים בקובץ הזה מנסים להראות את המורכבות של החיים, את הדמויות האנושיות, ואת הסיפורים מזווית ייחודית", מסביר זיו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר זיו כי שאיפתו הגדולה ביותר היא לראות בשדה הספרות העברית התרחשות כמו זו המתחוללת בתחום המוזיקה. "אני חושב שאם תחום המוזיקה עבר מהפך ואנו רואים זמרים חילונים שרים אבן עזרא, ומאידך גיסא את אברהם פריד שר חנן יובל, הגיע הזמן שהמהפך יגיע גם לספרות והחיבור בין היהדות לישראליות יתחזק", הוא אומר.

ליצירת קשר עם רענן זיו: [email protected]
חרדים נשים סרט זיו יצירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד