י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בני ברק: יועצי תנועה ינסו לפתור בעיות התחבורה

ייבדקו דרכים להתמודדות עם עומסי תחבורה ציבורית בעיר שרחובותיה צרים וישנם זמנים של עומסי יתר, כמו במוצאי שבתות בתקופת הקיץ או בערבי חגים. תגבור של פקחים להכוונת אוטובוסים במוצ"ש

הרחבת רחוב רבי עקיבא בבני ברק
הרחבת רחוב רבי עקיבא בבני ברק


עיריית בני ברק ומשרד התחבורה יקימו צוות של יועצי תנועה בכירים, למציאת פיתרונות לקידום נושאי התחבורה הציבורית באזורים השונים של העיר. כך סוכם בפגישה שקיים ראש העיר, יעקב אשר, עם דרור גנון, סגן מנהל האגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

הפגישה נועדה לבדוק דרכים להתמודדות עם עומסי תחבורה ציבורית בעיר שהינה בת 85 שנה, רחובותיה צרים וישנם זמנים של עומסי יתר, כמו במוצאי שבתות בתקופת הקיץ או בערבי חגים.

כדי להעלות את ההיבטים השונים של המצב הנוכחי והתכניות לשיפורים זומנו לפגישה גם מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ופיתוח; חנוך זיידמן, מנהל האגף ויעקב קוליץ, ראש לשכת ראש העיר. מטעם משרד התחבורה השתתפו בפגישה גם שי מלכא, ממונה תחבורה ציבורית במחוז תל-אביב והרב שלמה רוזנשטיין, יועץ המשרד לנושאי המגזר החרדי.

חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה סקר פעולות שונות שבוצעו עד כה, להפרדת תחנות בין תחבורה עירונית לבין תחבורה בינעירונית, והזזת מיקום תחנות, ובכך להוריד ממספר האוטובוסים החונים במקום אחד ויוצרים קושי למעבר כלי-רכב ציבוריים ופרטיים.

המקומות שכבר בוצעו בהם צעדים אלה הם בתחילת רחוב עזרא, בסמוך לפינת רחוב כהנמן, כשהכוונה לבצע שינויים דומים ברחובות עזרא וחזון-איש. שינויים אלו מתבצעים, בהתאם לחוק, לאחר אישור ועדת תנועה עירונית, הכוללת את נציגי העירייה, המשטרה ומשרד התחבורה.

בנוסף לכך, כדי להקל על המצב במוצאי שבתות בקיץ - שבהם ישנן שעות בודדות בלבד לנסיעת המוני אנשים שהתארחו בשבת בעיר וחוזרים למקומות מגוריהם - סוכם עם נציגי חברת "אגד" על פיצולים אחדים של מסלולי היציאות מהעיר. לצורך זה הציבה החברה תגבור של פקחים להכוונת האוטובוסים.

פעולות אלו הביאו לשיפור במצב העומס ברחובות, ובעקבות זאת יפגש השבוע הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות של העירייה עם מר אלי בליליוס, מנכ"ל חברת "סופרבוס", שגם היא מסיעה נוסעים רבים מבני ברק ואליה, כדי למצוא פיתרונות דומים.

בני ברק סובלת מכך שאין אופציות רבות להרחבת הכבישים, להוציא רחוב כמו רבי עקיבא, בו בוצעה הצרת מדרכות רחבות, לטובת הרחבת מסלולי תנועה. עבודות מסוג זה תימשכנה בחלקים נוספים ברחוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד