כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סוף לחילול הקודש: נלכד "בוזז הגניזה" ממונסי

בעל המשאיות, שהיה מרוקן את הגניזה בבורו פארק עבור 15 דולר לשק, ומשליך אותם למזבלה העירונית, נתפס לאחר מעקב הקהילה

משאית גניזה בפתח תקווה, צילום: מורן כהן
משאית גניזה בפתח תקווה, צילום: מורן כהן

בשבוע שעבר הובהלו עסקני הקהילה החרדית בשכונת בורו פארק בעקבות מספר משאיות גניזה שחנו בשדרה ה-13, השדרה המרכזית בשכונה, ומול בית הכנסת שומרי שבת - השטיבל הגדול ביותר בבורו פארק, ושדדו את השקים המיועדים לגניזה.

שיטת השוד היתה מתוחכמת: נהגי המשאיות, שגבו 15 דולר על כל שקית גניזה, טענו כי יש להם אישור מארגון מתעסקים, הארגון שאחראי על קבורת הגניזה בבית עלמין מיוחד. כעבור זמן קצר התברר לעסקנים כי מדובר בנוכלים שמידי שנה עושים כסף קל מהגניזה, ולאחר מכן משליכים את השקים בבזיון במזבלה העירונית. דבר שקרה גם בשנים קודמות.

שורה של בכירים בקהילה היהודית - חבר בית המחוקקים דב הייקינד, חבר הסנאט ר' שמחה פלדר, חבר מועצת העיר דוד גרינפלד ועוד, התבטאו בחריפות כנגד התופעה, וקראו למצות את הדין עם בוזזי הגניזה.

לא חלפו יומיים מאז המקרה ובעיר מונסי, במגרש פתוח, התגלו מאות שקיות גניזה מתגלגלות בשדה הפתוח. חבר בית המחוקקים הייקינד נכנס לעובי הקורה וגילה כי המשאיות שפרקו את הגניזה למונסי שייכות ליהודי חרדי בעל חברת משאיות המתגורר בשכונת ויליאמסבורג.

דב הייקינד מיהר לדווח למשטרה. והיא מצידה זימנה את בעל חברת המשאיות שטען כי קיבל אישור מבעל המגרש להניח את שקיות הגניזה עד שיובאו לקבורה. בעל המגרש במונסי טען כי הוא לא מכיר את האיש וכי לא נתן רשות להניח בתחומו את שקי הגניזה.

בתיוכו של חבר בית המחוקקים דב הייקינד הסכים בעל המשאיות לאסוף את שקי הגניזה ולהביאם לקבורה בחלקה המיוחדת "בית גניזת עולם" בבעלותו של הרב יוסף שוורץ.

חבר הסנאט שמחה פלדר יוזם כעת חוק לפיו הנוכלים יענשו מעתה ויאלצו לשלם קנס כספי שיתחיל מ-5000 דולר.
נלכד הייקינד בורו פארק מונסי גניזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד