י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טקס תירגול קרבן פסח נערך בירושלים • גלריה

בטקס תירגלו המשתתפים, מתנועות המקדש השונות, שחיטת קרבן וביצוע העבודות הנלוות; הם לא וויתרו אף על אכילתו כאחד; צפו

הכהנים בטקס, הלבושים בבגדי כהונה. צילום: מטה תנועות המקדש
הכהנים בטקס, הלבושים בבגדי כהונה. צילום: מטה תנועות המקדש

מתרגלים: אירגוני המקדש קיימו הבוקר (א) טקס "תירגול" של קרבן פסח, הטקס כלל שחיטת כבש והזאת דמו על דמוי מזבח, על ידי כהנים לבושים בבגדי כהונה. לפי המארגנים, בטקס השתתפו קרוב לאלף איש.

התירגול נערך בקרית משה בירושלים. לצורך התירגול נבנה במקום דגם מזבח העולה ותפאורה שדימתה כביכול הנוכחים נמצאים במקדש עצמו. בטקס השתתפו כהנים שעסקו בלימוד והוראת הלכות המקדש.

השוחט יהודה גיאת הדגים את השחיטה והניקור הספציפיים של קרבן פסח. הרב אורי שרקי דרש על מקומם של הקרבנות בעידן המודרני. והרב שבתי רפפורט הרצה על ההבדל בין חובת פסח ראשון לפסח שני. עוד נכחו ודרשו, הרבנים: מנחם בורשטיין, יצחק שפירא, יואל שוורץ, ישראל אריאל, ויוסף אלבוים.

בנוסף לשחיטת הכבש, ביצעו הנוכחים קבלת דם, העברת המזרקים, זריקת הדם אל יסוד המזבח, הקטרת האימורים וצליית הבשר כמו "הפסח", כולו כאחד. בתום הצלייה חולק בשר הכבש למשתתפים באירוע.

הרב שמואל אליהו בירך אף הוא את כל "העושים והמעשים". הרב אליהו הוסיף ש"חובה על כל אחד לדעת כיצד עושים קרבן פסח, אנחנו צריכים להתרגל לחשוב קדימה", אמר הרב.

ויש גם הכנות להקרבה אמיתית של הקרבן: "חבורות פסחים" מקרב "אנשי המקדש" הגישו בקשות רשמיות להקרבת הפסח בהר הבית, בינתיים ללא כל מענה רשמי. בערב החג מתכוונים כמה מהם לצעוד עם כבשיהם מרחבת עירית ירושלים לעבר שערי הר הבית.

בסוף השבוע נתלו בעיר העתיקה מודעות הקוראות למוסלמים לפנות את הר הבית בערב החג, כדי לאפשר את קיומו של מצוות קרבן הפסח במקום.

צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש








































פסח ירושלים קרבן מקדש תנועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד