ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הרמטכ"ל: "מה אתם רוצים, צבא רעב ומנומנם?"

הרמטכ"ל גנץ שחרר שורת ראיונות, ומסר תחזית בטחונית: "אני צופה עימותים נוספים בגזרת עזה ולבנון" • כל הציטוטים

גנץ משקיף לעבר החזית הסורית, צילום: דו"צ
גנץ משקיף לעבר החזית הסורית, צילום: דו"צ

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מסר בסוף השבוע האחרון מספר ראיונות לערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל והתייחס לסוגיות הביטחוניות העומדות על סדר יומו של צה"ל, כמו גם לעניין מעמדם של אנשי הקבע המשרתים בצה"ל.

בשלושת הראיונות הדגיש הרמטכ"ל כי ההיערכות לקראת מבצע צבאי בלבנון היא תרחיש אפשרי, ריאלי והכרחי. ביחס לסוריה, כמו גם לגזרת רצועת עזה, הדגיש הרמטכ“ל כי צה"ל חייב להיערך לכל תרחיש. "בעזה יש את חמאס, ג'יהאד ושאר ארגונים שחרטו על דגלם מלחמה במדינת ישראל. זה מה שיש שם. צפויים לנו, אני מניח, עוד עימותים ברצועת עזה. אנחנו מכינים את המעבר משגרה לחירום ומאמינים שיש לנו תשובה לאיומים הללו".

הוא ציין כי צה"ל ערוך גם לאפשרות של עימות הסלמה בדרום הארץ, מגזרת סיני: "אנו מאוד שמחים על השקט לאחרונה בגזרת סיני אבל לא סומכים עליו. יש לנו קשרים טובים עם המצרים, צריך להיות ערוכים לכל אפשרות. ככל ששיתוף הפעולה שלנו עם המצרים יהיה טוב יותר יהיה פחות צורך לעבוד ליד הגבול, אבל הצבא מוכן לפעול".

רא"ל גנץ התייחס גם לסוגיית שירותם של אנשי הקבע וטען כי "אם תבדקו הנתונים כהווייתם - שכבה כל כך מצומצמת שהיא לא הכי עשירה במדינה והיא לא מקבלת הכי הרבה במדינה והיחס שלה, בינה לבין כל השאר, הוא הנמוך ביותר בכל המשרדים ובכל החברות הציבוריות במדינת ישראל".

הוא הדגיש כי "אנשי הקבע אינם הבעיה של החברה הישראלית - הם החברה הישראלית". לדבריו, ”מדובר באנשים נפלאים שעושים את העבודה שלהם. אנחנו רוצים צבא רעב או צבא מתקדם, חותר קדימה? אנחנו מחפשים אנשים מנומנמים או מצטיינים? זה מה שהחברה הישראלית רוצה? זה מה שהחברה הישראלית צריכה? ממש לא".

הרמטכ"ל סיכם כי צה"ל פועל בתוך סביבה שאין בה הנחות. "אם נהיה חלשים, ניכשל", הוא אמר, "החוסן מורכב משני דברים: חוסן צבאי וחוסן אזרחי. שניהם חשובים ביותר, ואי אפשר להפריד ביניהם".
סוריה עזה לבנון גנץ עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד