ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אנחת רווחה: הכוללים העבירו משכורות לפסח

אחרי מאמצים וברגע האחרון, אברכי כוללי פוניבז' ועטרת שלמה קיבלו את משכורות החודשים האחרונים; "מאמצי הגרש"ב פעלו"

הרש"ב סורוצקין ומרן הגראי"ל, נשיא הרשת
הרש"ב סורוצקין ומרן הגראי"ל, נשיא הרשת

על אף הגזירות הקשות על עולם התורה והקיצוצים הקשים שהיו מנת חלקם של מוסדות התורה בשנה האחרונה : רשתות הכוללים הגדולות העבירו היום את משכורות החודש האחרון. חלקן אף העבירו את משכורות החודשים הקודמים שלא שולמו במועדם בעקבות המצוקה התקציבית.

הגר"א כהנמן ראש ישיבת פוניבז העביר לכאלף אברכי הכולל את משכורת החודש האחרון, על אף הקשיים התקציביים בהם נתונה הישיבה. יצויין, כי עד לחודש זה הצליח הגר"א לשלם את כמעט את כל משכורות החודשים האחרונים במועדם.

הגרש"ב סורוצקין, ראש רשת כוללי "עטרת שלמה", העביר אף הוא את הקצבת ארבעת החודשים האחרונים שלא שולמו בעקבות המצב הכלכלי הקשה בו הייתה נתונה הרשת. את הסכום לחלוקה גייס הגרש"ב לאחר שבתקופה האחרונה שהה בחו"ל כמעט ברציפות, ואף במוצאי פורים עלה על טיסה בכדי לנצל את הזמן שנותר עד פסח בכדי לגייס את הסכום הנדרש.

ברשת הכוללים מציינים בסיפוק כי מחר תתבצע העברה נוספת לאברכים של מלגת החודש האחרון שנותרה לתשלום. "אנחנו מקווים מאוד שהאברכים יקבלו גם את ההעברה הנוספת עוד לפני החג, אך בעקבות הצירוף של יום ראשון בחו"ל וערב חג בארץ - יתכן ומלגת החודש האחרון תשתקף בחשבונות האברכים רק בחול המועד.

"אין ספק שמאמציו הרבים של הגרש"ב פעלו בשמים והביאו לכך שבסיעתא דשמיא הגענו לפסח לאחר שזכינו להעביר לאברכים את מלוא הסכום המגיע להם, זאת למרות שבתקופה האחרונה היו מספר 'חכמים' שניסו להספיד את הרשת בטרם עת, ואף פרסמו כל מיני 'שמועות' פרי דמיונם הקודח, למרות מאמציו העילאיים של ראש הכוללים בחו"ל".
סורוצקין כוללים מלגה אברכים כהנמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד