כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ערב חג החירות: בחור הישיבה שוחרר מכלא 4

הבחור אליהו כהן, תלמיד ישיבת ארחות דוד בהר נוף, שוחרר לביתו באשדוד • השחרור הושג לאחר שהבחור חתם על מסמכי החיול עליהם סרב לחתום מלכתחילה • מעצרו המתוקשר ביום שני שעבר בעיר אלעד, עורר שורת הפגנות סוערות במהלך סוף השבוע, במהלכן נעצרו 16 מפגינים • ההפגנות הערב יבוטלו, ויתקיימו מגעים לשחרור העצורים

ההפגנות אמש . צילום: קובי הר צבי
ההפגנות אמש . צילום: קובי הר צבי

בחור הישיבה אליהו כהן תלמיד ישיבת 'ארחות דוד' בשכונת הר נוף בירושלים שוחרר הערב לביתו מכלא 4 לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס והוא עושה את דרכו לעיר אשדוד. על פי הודעת צה"ל, שחרורו של הבחור הושג לאחר שחתם על מסמכי החיול.

בחור הישיבה נשפט כזכור ל-20 יום בכלא צבאי והחשש שאת החג הפסח הקרוב יעשה בכלא הוציאה אלפים לרחובות בשורת הפגנות, בימים האחרונים נערכו מספר הפגנות חלקם אלימות במוקדים שונים ברחבי הארץ.

הבחור, יצא ביום שני האחרון בלילה עם בני משפחתו משמחה משפחתית בעיר אלעד, כאשר אביו נהג ברכב. המשטרה שהקימה ביציאה מהעיר מחסום משטרתי לחיפוש שבחי"ם עצרה את הרכב, השוטרים לקחו את פרטי כל הנוסעים ברכב.

כאשר הגיעו אליו גילו השוטרים כי הבחור 'דרוש לחקירה' מטעם המשטרה הצבאית, לאחר שלא שיתף פעולה עם שלטונות הצבא ולא התייצב ועצרו אותו לעיני הוריו ובני משפחתו. ראשי הוועדה להצלת עולם התורה נכנסו מיד לעובי הקורה לסייע בכל ההשתדלויות והסיוע המשפטי.

הבוקר אף עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי קרא גם לאברכים להשתתף בפעילות המחאה ולהגביר את צעדי המחאה גם בחג הפסח באם לא ישוחרר במודעה נכתב: "הציבור המשתתף במחאה נקרא לנהוג על פי חוק ושלא לעבור את המהירות המותרת אלא לנהוג באיטיות בכדי שכלל הנוסעים בכבישי הארץ יוכלו להתרשם מפעילות המחאה".

"יש לנהוג כחוק ולא לאפשר לכוחות המשטרה עילה כלשהי למניעת המחאה הלגיטימית. יש לזכור, שכל אזרח רשאי לנוע בכבישי הארץ בנחת וכאוות נפשו, בתנאי שאינו עובר עבירות תנועה. על כן יש להיזהר מאוד מלעלות על המהירות המקסימלית המותרת, בפרט כאשר תכלית המחאה תלויה בנוכחות מאסיבית בכבישים בדרך שתאפשר לכל המשתמשים האחרים בכביש להספיק ולהתרשם מן המחאה".

"לא נפסיק את צעדי המחאה והזעקה בכל הסגנונות עד שישוחרר הבחור לאלתר" נכתב הבוקר בעיתון 'הפלס'.

מדובר צה"ל נמסר כי "בתאריך ה-08.04.14 נעצר המלש"ב ע"י משטרת ישראל בבדיקה שגרתית והועבר לטיפול מיטב, שם נשפט בגין עבירה של העדרות מן השרות שלא ברשות וריצה מאסר.

"לאור העובדה שהוא ועורכי דינו חתמו על התחייבות להתגייס לצה"ל הוחלט היום להקל בעונשו ולשחררו מבסיס הכליאה לקראת חג הפסח. צה"ל ימשיך להוקיע ולשפוט בהתאם לחומרת הדין את אלה המבצעים עברות העדרות מן השרות."
אליהו כהן ישיבה גיוס הפלס שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד