ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תדהמה: חיילים מכרו נשק לעבריינים מוכרים

הותר לפרסום: אחר פעילות סמויה של המשטרה נלכדו שמונה חשודים, ביניהם אנשי קבע, שמכרו לבנות חבלה וטילים לעבריין מוכר

חלק מהתחמושת, צילום: דובר המשטרה
חלק מהתחמושת, צילום: דובר המשטרה

הותר לפרסום הערב (א') כי היחידה המרכזית של מרחב נגב, עצרה שמונה חשודים, ביניהם חיילים המשרתים בקבע, בחשד לגניבת עשרות לבנות חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה, ומכירתם לעבריינים.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, ציין מיד עם קבלת ההודעה כי הטילים נתפסו על ידי היחידה המרכזית, וכי "סיכלנו פיגועים פליליים, שמנו את ידינו על 10 טילי לאו, דקות ספורות לפני שעשו את דרכם לארגוני הפשיעה לטובת פיצוצים, חיסולים ואירועים פליליים. מדובר בטילים בעלי חומר נפץ תיקני, ששימוש בהם היה גורם לאבדות רבות בנפש ולנפגעים רבים".

במהלך החודש האחרון, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה, נפתחה חקירה סמויה שבמסגרתה עלה החשד שעבריין מוכר תושב דימונה נמצא בקשר עם אנשי קבע. לאחר מעקב, זוהה העבריין כשהוא נפגש עם אנשי הקבע מספר פעמים, וכך הניחו השוטרים ידם על חייל הקבע כשהוא בדרכו למפגש עם העבריין המוכר, וברשותו עשרה טילי לאו מדגם משופר המשמשים סיירות ויחידות חי"ר מובחרות.

מעצרם של אנשי הקבע והחייל הסדיר תואם עם יחידות מצ"ח והימל"מ, והעצורים הועברו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במרחב נגב. עד כה נעצרו שמונה חשודים, מהם שלושה אנשי קבע, חייל סדיר, וארבעה אזרחים, החשודים תושבי אזור המרכז והדרום.

מהחקירה עלה כי חיילי הקבע מכרו לעבריין אמצעי לחימה רבים, ביניהם עשרות לבנות חבלה ורימוני רסס אותם נהגו לגנוב מבסיסי צה"ל במהלך עבודתם כנגדי תחמושת, ואחראי בונקרים בבסיסים. עוד עלה כי הסכום אותו קיבלו עבור אמצעי הלחימה הינו נמוך משמעותית מהערך הגבוה בו הוא נסחר על ידי ארגוני הפשיעה.

ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי, הוסיף וציין כי "הקלות הבלתי נתפסת בה נגנבים ונסחרים אמצעי לחימה רבים תמורת בצע כסף מדאיגה ומקוממת. אנו במחוז הדרומי של המשטרה פועלים בשיטות רבות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הפעלת אמצעים תוך מיפוי ומיקוד מודיעין על כלל בסיסי צה"ל והמתקנים הביטחוניים הנמצאים בגזרתנו. בחלק מהפעילות, כמו במקרה הזה אנחנו גם פועלים בשיתוף עם צה"ל ויחידותיו השונות.

"אני מברך על שיתוף הפעולה ושילוב הזרועות עם פיקוד צה"ל בדרום אשר רואה עין בעין את החשיבות והצורך המידי להילחם בתופעה החמורה והמסוכנת של זליגת אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל, והגעתם לידי עבריינים וארגוני פשיעה".

לפי דבריו של הניצב, עדיין לא נחשפו כל פרטי הפרשה החמורה, שעתידה להכות גלים.











נשק אמלח עבריינים צהל מכרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד