כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פסח תשע"ד: 280 איש הצטרפו לרב ברלנד

למרות התנגדותו הראשונית של רבה האשכנזי של העיר, סייע הרב הספרדי יחד עם חברי קהילת ברסלב המקומית לארח את הגר"א ברלנד ומאות חסידיו בחג הפסח • בעיר הוקמו אוהלים מיוחדים לקראת המעמד, והקהילה מסייעת לחסידים בכל הנדרש • "שנים לא היו פה חסידים, אנחנו עושים את זה בשמחה וזו הזכות שלנו"

הרב אליעזר ברלנד. צילום ארכיון: שמואל דריי
הרב אליעזר ברלנד. צילום ארכיון: שמואל דריי

גם גדולי מעריציו של הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' - ברסלב, לא שיערו שאת הפסח הזה יעשה הרב ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. כולם תכננו ואף הזמינו כרטיסים לזימבבואה, בה שהה עד לשבוע שעבר.

אותם גורמים שרדפו את הרב ברלנד בארץ, כך על פי מקורביו, לא הניחו לו גם בזימבבואה והם רדפו את הרב בהשמצות זולות. בשל כך, טס הרב בשבוע שעבר כשהוא עטור בטלית ותפילין לכיוון יוהנסבורג.

עם בואו של הרב ליוהנסבורג התגלתה בתחילה התנגדות נחרצת לבואו מצד הרב האשכנזי של העיר, הרב גולדשטיין. לעומת זאת, הרב הספרדי יצחק ועקנין תמך וסייע לבואו של הרב במקום, יחד עם אנשי הקהילה.

בחג הפסח הקרוב ישהו עם הרב 280 איש, שיסעדו את ליל הסדר במקום במחיצתו. לקראת האירוע נבנו בעיר אוהלים גדולים לאכילה וללינה.

גם קהילת חסידי ברסלב במקום שותפה פעילה בכל הקשור לארגון הלוגיסטי.

חסידים של הרב ששוהים בסמוך אליו עוד מפורים, ואשר חלקם נותרו ללא בגדים - נעזרים על ידי הקהילה 24 שעות ביממה, בקניית ביגוד חדש ואוכל.

שלמה בנבנישתי, מראשי קהילת ברסלב ביוהנסבורג, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו מתרגשים - כל קהילת ברסלב ביוהנסבורג - שברוך ה' בפסח יהיו איתנו חסידי ברסלב מארץ ישראל. שנים לא היו פה חסידים, אנחנו עושים את זה בשמחה וזו הזכות שלנו".
הרב אליעזר ברלנד יוהנסבורג ברסלב זימבבואה לוגיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד