י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אנטישמי רצח שלושה וצרח "הייל היטלר!"

פרייז'ר גלן קרוס בן ה-73, יצא למסע רצח נקמני: ירה לעבר חמישה אנשים, שלושה מתוכם מתו, ביניהם סב ונכדו • קרוס, החבר בארגון השנאה הימני קו קלאס קלאן, כיוון את מסע הרצח לעבר מטרות יהודיות • אובמה: "מגנה את הרצח הנתעב; אסון קורע לב" • בעקבות המקרה תוגברו אמצעי הביטחון סביב בתי הכנסת בארה"ב לקראת החג

זירת הרצח בקנזס, צילום מסך מתוך ה-cnn
זירת הרצח בקנזס, צילום מסך מתוך ה-cnn

אנטישמי חבר הארגון הגזעני "קו-קלאס-קלאן", כבן 73, נעצר בחשד שרצח אתמול בלילה (א') שלושה אנשים, לפחות שניים לא יהודים, במרכז קהילתי יהודי ובבית-אבות יהודי שסמוך לו בפרבר גדול של קנזס-סיטי, במדינת מיזורי. באזור שבו מתגוררים כ-20 אלף יהודים.

הרוצח, שנעצר בסמוך למעשי הרצח, הוא פרייז'ר גלן קרוס, בעל רקע של שנאה, שחבר מזה שנים בארגונים לקידום עליונות הגזע הלבן שמחזיקים בשנאה יוקדת כלפי יהודים. הוא צעק "הייל היטלר" לאחר שנעצר, וצעקתו הונצחה בקטעי וידיאו ששודרו מיד אחרי לכידתו בתקשורת האמריקאית.

זאת לא הפעם הראשונה שקרוס מעורב בפעילות אנטישמית וגזענית, בעבר הוא אף נהג לאיים על מוסדות ועל אישים בקהילה, איומים שלא זוהו מבעוד מועד.

על אף ההסתברות הגבוהה, המשטרה המקומית טרם הגדירה את הרציחות כפשע שנאה. "בשלב זה של החקירה עדיין מוקדם מדי לסווג את המקרה", אמר קרייג באקנדאל, השריף של מחוז ג'ונסון, שבו אירעו מעשי הרצח. "אנחנו יודעים שמדובר במעשה של אלימות אכזרית. אנשים יכולים להסיק מסקנות כאוות נפשם, אך אנו צריכים להמשיך בחקירה". אך גם ללא הגדרת הרצח כפשע שנאה, החשוד ברצח יואשם ככל הנראה בשלושה מעשי רצח ממדרגה ראשונה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הביע תנחומים למשפחות ההרוגים ב"הירי הנתעב" בקנזס. בהודעת הבית הלבן נאמר כי "בעוד שאיננו יודעים עדיין הכל, הפרטים שלמדנו על הירי הם קורעי לב". הנשיא התחייב לתמיכה של השלטונות הפדרליים בחקירת הרצח.

לפי המסתמן, קרוס החל את מסע הרצח במגרש חניה של מרכז הקהילה היהודית בקנזס-סיטי. הוא ירה שם למוות בשניים, סב ונכדו. משם נסע לבית האבות היהודי "שלום וילג'", שמנוהל ע"י קהילה יהודית אורתודוכסית, כק"מ וחצי מהמרכז הקהילתי, והרג שם אשה.

בסך הכל, הוא ירה לעבר חמישה אנשים, אך שניים לא נפגעו. ההרוגים במרכז הקהילתי הם ד"ר וויליאם לואיס קורפורון, רופא פופולרי באזור, וריט גריפין אנדרווד, נכדו, תלמיד בכיתה החמישית בבי"ס תיכון מקומי וחבר בצופים. אין עדיין מידע על האשה שנרצחה.

בהודעה שפרסמה הליגה היהודית נגד השמצה נאמר, שמעשי הרצח הם "פשע נתעב שקשה לבטאו במילים. בעוד שמוקדם עיין לסווג את מעשי הירי כפשע משטמה, העובדה המטרידה היא, שמישהו ירה לעבר קרבנות במוסדות יהודיים ערב פסח".

הארגון הזהיר בשבוע שעבר מפני אפשרות של התקפות אלימות בשבועות הקרובים נגד מרכזים יהודיים בגלל העיתוי של פסח ויום הולדתו של היטלר ב-20 באפריל. בתאריך זה אירעו בעבר פעולות טרור ואלימות. בעקבות המקרה, הוגברו אמצעי הביטחון סביב בתי-כנסת ומוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב.
רצח אובמה אנטישמי שנאה קנזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד