כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גם בצה"ל ובמשטרה: נשלמו ההכנות לחג

כנסו כדי לקרוא (שוב) את המלצות המשטרה לחג, את התפריט המלא אותו יאכלו בליל הסדר בבסיסי צה"ל, והיכן מומלץ שלא לטייל

השלימו את ההכנות
השלימו את ההכנות

דובר אגף התנועה במשטרה מסר כי אגף התנועה השלים היערכותו לקראת חג הפסח, בערב החג ובמהלך חול המועד, ימים המאופיינים בתנועה ערה ובמטיילים הנוהרים אל אתרי הנופש, הפארקים ומרכזי הקניות.

מאות שוטרים ומתנדבים מאגף התנועה יהיו פרוסים בכל רחבי הארץ וינהלו את התנועה בצירים ובצמתים.

היום (ב') בשעות הבוקר המוקדמות, שוטרי סיירת האופנועים הארצית ומשטרת התנועה הארצית סרקו את הצירים במטרה לאתר מפגעים בדרך ולהסירם, בסיוע מתנדבי היחידה לפינוי צירים של אגף התנועה.

"חשוב לזכור", מוסיפה המשטרה, "כי על אף מאמצנו לנהל את התנועה כסדרה, צפויים עומסי תנועה בשל רמת נסועה החריגה אל מול תשתית הכבישים".

והנה המלצות אגף התנועה לציבור משתמשי הדרך:

להקדים את היציאה בערב החג ולא להמתין "לרגע האחרון", להימנע מלעצור בשול הדרך אלא במפרצי בטיחות, חירום ותחנות רענון. בעת תקלה ברכב, יש להתקשר למוקד המשטרה ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.

לקראת נסיעות ארוכות עם ילדים, מומלץ להיערך מבעוד מועד לתעסוקה עבור הילדים במהלך הנסיעה על מנת להימנע מהיסח דעת של הנהג. במהלך נהיגת לילה או נהיגה ממושכת, יש להקפיד על עצירות רענון לעיתים תכופות.

ראש אגף התנועה, משה צ'יקו אדרי, הנחה כי אכיפה תבוצע באופן ממוקד בעבירות מסכנות חיים וגורמות לתאונות דרכים.

וגם בצה"ל השלימו את ההכנות. מרכז המזון של צה"ל נערך לספק לבסיסים, למחנות ולמוצבים תפריט מיוחד ועשיר לליל הסדר ולימי החג, הכולל פרטי מזון לצורך קיום סדר הפסח כהלכתו.

לקראת החג רכש צה"ל 75 טון מצות, 13,000 בקבוקי מיץ ענבים, 9,000 בקבוקי שתייה מוגזת, 6.5 טון של דג נסיכת הנילוס, 45 טון של בשרים מסוגים רבים ומגוונים, 7.2 טון קמח מצות, 2.3 טון קמח תפוחי אדמה, 3.2 טון אבקה להכנת כופתאות, 2.5 טון ארטישוק, וכ-2.8 טון פטריות.
לקינוח יסופקו כ-7.5 טון עוגות שיש ועוגות שוקולד כשרות לפסח, עוגיות קוקוס ועוגיות ממולאות.

דובר צה"ל מבקש להזכיר למטיילים כי הכניסה לשטחי A ביהודה ושומרון מסוכנת ואסורה על פי חוק והכניסה לשטחי B לא מומלצת. כמו כן, יש להיזהר מכניסה לשטחי אש ולשטחי מוקשים, המסומנים ככאלה.
משטרה חג טיול הכנות ערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד