י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה עושים בחול המועד? מסלולי הליכה בצפון

קום והתהלך • יש מי שלא מוותרים על טיולים רגליים - אך ורק באמצעות הליכה על הסלעים ועל הטרשים • כמה מסלולים מומלצים

צילום: יעקב כהן

• נחל פרוד

מסלול נחל פרוד הוא טיול קליל המשלב הליכה בנוף הררי אופייני, צמחייה עשירה ומגוונת, מפלים ותצפית יפהפייה. מפלי פרוד, אשר זורמים למשך תקופה קצרה בלבד בחורף ובאביב, יוצרים מראה מרהיב ומשובב עין.

משך המסלול: כשעה.

דרך הגעה: מפלי פרוד ממוקמים למרגלות הרי מירון, בנחל צלמון עליון.נקודת התחלה: נסיעה בכביש מס' 85 לכיוון צומת חנניה. בצומת חנניה פונים צפונה, בעלייה מתונה, אל כביש מס' 866. לאחר כ- 2.5 ק"מ פונים ימינה לכיוון קיבוץ פרוד. לאחר הפנייה, מצד שמאל של הכביש, ישנה כניסה לחניון נחל פרוד, שם מחנים.נקודת סיום: בקצה הצפון מערבי של מושב שפר.

• הר ארבל

מסלול באזור הר ארבל הוא טיול מרשים ויפהפה אל פסגתו של הר ארבל, ואל תצפית מרהיבה על הכינרת, הגולן, הגליל והחרמון המומלץ לכל מי שרוצה להכיר את השטח.
מחיר כניסה: מבוגר – 22 ₪ ילד – 10 ₪.
משך המסלול: 3-4 שעות.

דרך הגעה: נקודת התחלה: נסיעה מזרחה בכביש מס' 77. עוברים את צומת גולני ואת צומת פורייה, ומגיעים אל צומת כפר חיטים. שם פונים שמאלה אל כביש מס' 7717. חולפים על פני המושב ארבל, וממשיכים בנסיעה עד שמגיעים אל הגן הלאומי ארבל. נקודת סיום: וואדי חמאם.

• נחל ציפורי

נחל ציפורי, הנחל הפתלתל, שקיבל את שמו מהיישוב היהודי העתיק – ציפורי, מהווה את אחד מיובליו המרכזיים של נחל הקישון. הנחל מתחיל באזור נצרת, מתנקז בסופו אל נחל הקישון ומתאפיין בהליכה קלילה ונעימה לאורך האפיק שחלקו איתן במשך כל השנה.
משך המסלול: כ- 3 שעות.

דרך הגעה: נקודת התחלה: נסיעה בכביש 77 מצומת ישי לכיוון צומת המוביל. במחלף זרזיר פונים לכיוון צפון-מערב, אל עבר הכפר כעביה והיישובים הבדואים. נוסעים עד לקצה כפר כעביה, חוצים את נחל ציפורי על גבי גשר, עוברים על יד בית העלמין ומגיעים לחניון שנמצא ליד מגרש כדורגל, שם מחנים.נקודת סיום: יישוב ראס עלי – מגיעים מכביש מס' 70, על יד סימון ק"מ 49 יורדים לכיוון דרום-מזרח, בדרך המסומנת בכחול.

קישורים:
לאטרקציות, מסעדות ומסלולים נוספים כנסו לאתר טלחופש
צפון טיול ציפורי גליל נחל פרוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!