י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אובמה ערך סדר בבית הלבן, מיד עם צאת החג

הסדר המסורתי, שהחל לקיים עם תחילת כהונתו, נערך בהשתתפות חברים יהודים; פרסם ברכה לחג, והזכיר את הנרצחים בקנזס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיים במוצאי החג (ג) את הסדר המסורתי אותו הוא מקיים מדי שנה בחג הפסח. לסדר של אובמה מוזמנים ידידיו ואנשי הבית הלבן –יהודים חילונים או רפורמים שאינם מקפידים קכ"ב.

ביום שני ערב פסח פרסם הנשיא אובמה ברכה לאומה היהודית באמריקה ובכל העולם: "מישל ואני שולחים את הברכות והאיחולים שלנו לכל אותם שחוגגים את חג הפסח בארצות הברית, בישראל, ובעולם.

"ביום שלישי, בדיוק כפי שאנו נוהגים בכל שנה מכהונתי, משפחתי תצטרף למיליוני היהודים שלוקחים חלק במסורת העתיקה של ליל הסדר. אנו נהנים מחברתם של חברים ואהובים, מספרים את הסיפור הנצחי, ונותנים תודה לחופש שהתברכנו בו, כדי ליהנות.

"עם זאת, גם כאשר אנו חוגגים, נתפלל יחד עם תושבי אוברלנד פרק, קנזס, בני משפחתם וחבריהם של שלושה אנשים חפים מפשע שנהרגו, כאשר חמוש, יום אחד בלבד לפני חג הפסח, פתח באש לעבר מרכז קהילתי יהודי ביום ראשון.

"כאמריקאים, אנו נמשיך לעמוד מאוחדים נגד סוג זה של אלימות נוראה, שאין לו מקום בחברה שלנו. אנחנו נמשיך להתאחד כל הדתות כדי להילחם בבורות ובחוסר סובלנות, ובכלל זה באנטישמיות, שיכולה להוביל לשנאה ולאלימות. ואנחנו אף פעם לא נאבד את האמונה שהחמלה וצדק, בסופו של דבר, ינצחו שנאה ופחד. זה הוא אחד הלקחים הגדולים של יציאת מצרים.

אובמה הוסיף כי "לחג הפסח באמריקה תמיד היתה משמעות מיוחדת. אנחנו באים ממקומות שונים ומרקעים שונים, אבל מאוגדים יחד במסע מעבדות לחירות שמעוגנת בכתבי היסוד שלנו ושהמשיכה בכל דור ודור. מה שאירע ביום ראשון בקנזס מזכיר לנו שהעולם עדיין זקוק לתיקון. והסיפור של יציאת מצרים מלמד אותנו שעם סבלנות, נחישות, ושפע אמונה - עתיד טוב אפשרי. חג שמח".
פסח חג ארהב אובמה קנזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד