כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אף על פי כן • מאמצים לחדש את המשא ומתן

למרות הפיגוע: לבני, עריקאת ואינדיק ייפגשו בניסיון לחדש את המשא ומתן בין הצדדים • על השולחן: שחרור אסירים, ופולארד

אבו מאזן חוגג עם אסירים משוחררים, צילום: פלאש90
אבו מאזן חוגג עם אסירים משוחררים, צילום: פלאש90

לאחר הפסקה של כ-48 שעות, בגלל חג הפסח, שבים הבוקר (ד') הצדדים במאמץ לחדש את המשא ומתן התקוע בין ישראל לרשות הפלסטינית, בניסיון לתקן את המשבר שפרץ בשיחות בשבוע שעבר. פיגוע הירי שהתרחש בערב החג, לא משפיע על כוונותיה של ישראל בנושא זה.

ציפי לבני, שרת המשפטים והממונה על המו"מ המדיני, תפגוש את סאיב עריקאת - בעל התפקיד התואם ברשות, יחד עם המתווך האמריקני, מרטין אינדיק. בפגישתם ינסו השלושה לגבש מתווה שיחזיר את הצדדים לשולחן המשא ומתן, ואף יקבע תאריך יעד חדש מזה שנקבע בתחילת השיחות - 29 באפריל, בעוד כשבועיים.

פעימת שחרור האסירים הרביעית, שטרם בוצעה, תידון גם היא בשיחות בין הצדדים. בפעימה המתוכננת, תשחרר ישראל אסירים, בהם גם אזרחים ערביי ישראל, והרשות בתמורה תאריך את המשא ומתן עד תחילת 2015, ותקפיא את ההליכים באו"ם. ייתכן ואף שחרורו של המרגל היהודי-אמריקני פולארד יעלה לדיון כעת.

על השיחות בין הצדדים מעיבים דבריו של השר בנט, לפיהם אם ישוחררו אסירים ערביים ישראלים, הוא ומפלגתו יפרשו מחברות בקואליציה, מה שעלול לפגוע ביציבות הממשלה.

"הבית היהודי תפרוש אם יהיה שחרור של מרצחים ערבים-ישראלים", אמר בנט, "כל הסיעה התייצבה מאחורי ההחלטה שקיבלנו, כי הגיע הזמן לשים קו אדום לתופעה הזו של שחרור מחבלים".

בנט טוען כי לא חייבים ללכת לבחירות, אך נראה כי אין ברירה. "הכדור נמצא בידיו של ראש הממשלה", הבהיר השר, "הוא היה צריך להגיד 'עד כאן' ומלכתחילה להבהיר שיסרב לשחרר ערבים-ישראלים רוצחים. שאבו מאזן יביא לשחרורם של רוצחים ישראלים? מי ראש הממשלה שלהם - נתניהו או אבו מאזן? המשמעות של שחרורם הוא שנצא לקניות בסופר בחדרה, שם אנחנו יכולים להיתקל במחבל משוחרר שרצח שלושה טירונים בשנתם עם גרזן. לא ניתן לדבר הזה לקרות".

במקביל לחידוש המאמצים, ובלי קשר, ייערך היום מפגש בין קבוצת חכי"ם ישראלים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. הקבוצה כוללת אף את יצחק כהן מש"ס, הידוע בעמדותיו היוניות, וחכי"ם נוספים מהתנועה, מרצ, והעבודה.
אבו מאזן לבני משא ומתן מרטין אינדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד