כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מזל טוב: ל'תורה בתפארתה' יש ראש ישיבה חדש

מעמד הכתרה בבית הגראי"ל: לישיבת פורשי 'חדרה' מונה ראש ישיבה - הגר"י סטפנסקי, ראש כולל 'אמרי ברוך' במודיעין עילית

הגראי"ל שטיינמן מברך את הגר"י סטפנסקי בהכתרה הערב
הגראי"ל שטיינמן מברך את הגר"י סטפנסקי בהכתרה הערב

הערב נערך מעמד הכתרה במעונו של הגראי"ל שטיינמן לגאון רבי יעקב סטפנסקי, שמונה לכהן כראש ישיבת 'תורה בתפארתה' באשדוד.

כזכור ישיבת 'תורה בתפארתה' באשדוד, נפתחה בחנוכה האחרון לאחר שכמאה תלמידים פרשו מישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה על רקע הפילוג במגזר הליטאי.

הישיבה מוקמה באשדוד ולימדו בה הרמי"ם הרבנים הגאונים רבי אלעזר דוד אפשטיין, רבי אפרים נתן רוטשילד, רבי אברהם ישעיהו סוקולבסקי ורבי רפאל גפן, אך עד כה לא מונה בישיבה ראש ישיבה.

הגאון רבי יעקב סטפנסקי (54) הינו מגדולי התלמידי חכמים בבני ברק, בנו של הנגיד רבי מאיר סטפנסקי וחתנו של הדיין הגרש"ז אולמן - רב שכונת 'משכנות יעקב' בבני-ברק.

בעבר שימש כאחד מראשי ישיבת 'אמרי צבי' וראש כולל 'אמרי ברוך' במודיעין עילית, בנוסף הינו מוסר מידי ערב שיעור לעשרות אברכים ב'דף היומי' בבית המדרש 'הליכות חיים'.

במעמד ההכתרה שנערך הערב א' דחול המועד פסח במעונו של הגראי"ל שטיינמן השתתפו ראשי ורבני הישיבות 'ארחות תורה' ו'תורה בתפארתה'.

את המשא המרכזי במעמד נשא הגראי"ל שבירך שבעזרת ה' הישיבה תגדל ותפרח ותזכה לקבל פני משיח במהרה עם אלפי תלמידים ושיזכו לעלות בתוי"ש. עוד אמר הגראי"ל "לאחרונה יש כאלו שרוצים לעקור תורה. ודבר זה הוא לצנינים בעיניהם שרואים שעולם התורה פורח, הם לא יכולים לסבול את זה".

כן נשא דברים במעמד המשגיח הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי שהביא את הסכמתו של הגראמ"מ שך זצ"ל לספרו הראשון של הגר"י סטפנסקי - "אמרי יעקב". בו כתב לו ת"ח אמיתי וסיפר שהרב שך אמר שרוצה למנותו לרבה של קרית ספר ואמרו לו שאין לו קשר לרבנות אמר הרב שך שר' יעקב סטפנסקי ת"ח ובכל מקום שיהיה יצליח.

לאחר מכן דיבר הגאון רבי יעקב סטפנסקי בלימוד במשך מספר דקות כאשר הגראי"ל מקשה לו על הדברים ושוחחו בלימוד במשך דקות ארוכות.





חדרה הכתרה הגראיל שטיינמן תורה בתפארתה הגרי סטפנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד