י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהדורת חג: למה הראשל"צ רוצה שגפני יחזור לכולל?

איפה נפגשו רב, נשיא וטייקון? • מי מהרבנים לאו נפוץ יותר ומי חושב יותר? • ומה הקשר בין אבוטבול לטרמפולינה?

מהדורת חג: למה הראשל"צ רוצה שגפני יחזור לכולל?

האב בעיתון הנפוץ, הבן בעיתון החושב
במסירות נפש של ממש, היישר ממרומי הצימרים של 'אחוזת אליהו' בצפת, הקדיש לייבל'ה את שעות הנופש הדלות שברשותו כדי להגיש את מהדורת החג. אמנם היה עליו לכתוב בשינוי ובמהדורה מוקטנת, וכפי שנכתב ב'המודיע': "מפני קדושת המועד", אבל על המהדורה לא מוותרים. וכי מה, עונג יום טוב אינו שיקול?

• אחרי שסיים בשבוע שעבר את עיתוני החג החרדים, פזל לייבל'ה לעיתונות הכללית, ועבר על ראיונות חג הפסח: הרב הראשי לתל אביב, הגאון רבי ישראל מאיר לאו התראיין ל'ישראל היום', ואילו בנו, הרב הראשי הנוכחי דוד לאו התראיין ל'הארץ'. עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, תפסה את פינת 'המרואיין הדתי' ב'ידיעות אחרונות'.

לייבל'ה גאה במעורבותו השוטפת בפרויקט החג 'העיתונאים נחשפים' של 'בחדרי חרדים', שזכה לתהודה גדולה בשל שלל הגילויים והפרופילים המרתקים האנשים שעומדים מאחורי הכותרות. החל מפרסום הפרק הראשון ועד לרגע זה לא פסק מכשיר הסלולרי מלצלצל, נפגעים, מרוצים, וסתם רכלנים. לייבל'ה מדגיש כי לא היו כל כוונות רעות חלילה, ומי שטרם זכה לפרופיל - יגיע יומו. את פרקי הסדרה שהופיעו עד עתה תוכלו לקרוא כאן, כאן וכאן .

• כזכור, בשבוע שעבר קיבץ לייבל'ה את אישי הציבור סועדים בחנויות מזון מהיר, במסגרת פרויקט המשך, ה'ראיס' של אלעד שרוליק פרוש שנצפה בשבוע שעבר בפלאפל נחום, המשיך וכיכב בחנות מזון בקניון רב שפע.





• והסגן של פרוש, שבשבוע שעבר תועד באפיית מצות בכיתת בית ספר, התפנה לשרוף את החמץ - כמובן בחביות שהעמידה העירייה לשירות התושבים. לייבל'ה כבר חשש שגם השריפה תהיה בכיתת לימוד, והוא מיהר לתעד.





• לעומתם, חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס, יצא בערב החג לרחובות ירושלים כדי לעקוב אחר הניקיון.



רב, נשיא וטייקון נפגשים
• כמידי שנה בשנה עורך הרב ישראל מאיר רביץ (מנכ"ל תנועת הנוער אור ישראלי) סיום מסכת בביתו. בין לבין נצפו במקום שתי קולגות המנהלים ביניהם מלחמה יום יומית על כל ראש, מודבר בדודי שוורץ מנהל המגזר החרדי במאוחדת שהחליף בתפקידו את יואל קלופפר מנהל המגזר החרדי בכללית, הוויכוח הסוער הסתיים עם הגשת המנה האחרונה ללא חשש שרויה.





• גם זה קורה מדי שנה: במוצאי החג הראשון, התארחו הרמטכ"ל וסגל המטכ"ל לארוחת חג כמיטב המסורת בבית הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים. הערב יתארחו במקום נשיא מדינת ישראל שמעון פרס, ח"כ אריאל אטיאס, הטייקון יצחק תשובה ועוד כמה. שר הפנים גדעון סער הוזמן אך לבסוף לא הגיע. לייבל'ה יקנא מרחוק.

• ובחזרה לערב החג, מי שחיפש עזרה בקניות, נעזר דווקא באיש היח"צ שרגא ניימן שביצע נסיעת מבחן באמבולנס החדש של ארגון 'רפואה ושמחה' של גיסו איש החסד ישראל מרדכי צישנסקי. ניימן חובב הכביש, גייס את האמבולנס למטרות סיוע לזולת, וגם הציל את לייבל'ה מרעב פתאומי שתקף אותו.





• ואם בעזרה לזולת עסקינן, ארגון 'טוב וחסד' של הרב יעקב אליעזר שישא מחסידות תולדות אהרן, מתמחה בחלוקת 'קמחא דפסחא' בדרך כבוד - עד לפתח הבית. בקשה דחופה שהגיעה למשרדי הארגון בישרה על אלמנה שצריכה את צרכי החג ומסרה שהיא תשלח מישהו לאסוף את החבילה. מה נדהמו המתנדבים ותושבי מאה שערים לראות ניידת משטרה ציונית אוספת את המצרכים. לניידת שלום.





• וניימן אחרון להיום: הרב רפי מנת עזב במהלך חופשת הפסח את מלון קיסר - שם הוא נותן את הכשרות בחג, ועשה את כל הדרך לקיבוץ שפיים, משם אסף את הרב הראשי הרב דוד לאו לברכת הכהנים בכותל המערבי. ומה בכותל? מנת הפעלתן תפס את שרגא ניימן לשיחה צפופה וסגירת פינות. צוות הצלמים של לייבל'ה תיעד.





• עוד בענייני קניות לחג: את השדרן מוטי סגל מ'קו החשיפות' של הקול החרדי אתם מכירים? ובכן, מוטי בעל הלב הרחב נצפה בערב החג עורך קניות לבית ב'זול בשפע' בברכפלד. לאחר שסיים את קניותיו הוא מיהר לעזור לאחד מאנשי התקשורת לארוז את הקנייה לחג.





• ואילו הצלם משה גולדשטיין, האמון על תיעוד החסידות אליה הוא משתייך – צאנז, תיעד את מראות ערב החג של האדמו"ר בקריה בנתניה. לאחר חצות נזכר גולדשטיין שטרם אפה מצות, והוא אץ רץ למאפייה כדי להספיק לפחות שלוש מצות לקערת ליל הסדר.





• לייבל'ה הספיק גם לצוד את ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, נערך לחג.



מנחם שפירא חוזר לשורשים
• ויש מי שגם מטייל בחג: ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול נח מעט וצפה בילדים קופצים בטרמפולינה.





• גם נהגו של הגראי"ל שטיינמן, יצחק רוזנגרטן [המכונה איצ'ה], התפנה בחג לצאת עם הנכדים לגני יהושע. לייבל'ה, שהגיע למקום 'לנפנף' מעט כמנהג ישראל, תיעד את איצ'ה מטייל להנאתו.





• סגן הראיס של בני ברק, מנחם שפירא, שעזב אך לא מכבר את מודיעין עילית - הגיע לביתו שטרם נמכר בברכפלד, בכדי לערוך שם את ליל הסדר, ועל הדרך לברר מה התחדש בעיר בהיעדרו. לשפירא הצטרפו בני משפחה תושבי המקום, שוודאי התענגו והשתבחו כיד המלך. ואם בניקיון ובברכפלד עסקינן, לייבל'ה מרגיש צורך להעניק צל"ש לצביקי לוי, האיש ואיכות הסביבה בעיר, שהצליח לנקות את כולה עד לכניסת החג.

• ואותו שפירא חילץ ביום ראשון של חול המועד את הגר"ח קנייבסקי, לאחר שרכבו של הגר"ח נתקע בצומת שילת עם פנצ'ר בחזור מירושלים. מנחם העמיד את רכבו לרשות רבו, ולקח את הגר"ח לבית ברחוב רשב"ם, לא לפני שזכה בברכה מיוחדת.





• אלו מבין מתפללי בית המדרש של חסידי צאנז בירושלים הנוהגים גם לצפות מהכא להתם בערוץ הכנסת, התפלאו לזהות את קולו של ה'בעל קורא', הלא הוא העיתונאי הוותיק יעקב אייכלר.





• ראשי 'דגל התורה' לא ידעו השבוע האם ללכת לבית האבל או לבית המשתה: בעוד בבוקר יום ראשון של ערב פסח חגגה הצמרת בברית שערך יחיאל סבר באולמי בית ישראל, ובין השאר הגיעו חברי הכנסת אורי מקלב ואלי ישי. (עם סגירת הגיליון דווח לייבל'ה כי אריה דרעי הסתפק בשיחת טלפון) וגם: אורי לופוליאנסקי, יעקב גוטרמן, ישראל קלרמן, יצחק פינדרוס, יצחק רביץ, ישראל פרידמן, זעליג אורלנסקי, ינון פלח, אבי יוספי, רפאל מאיר, יענקי קנייבסקי ידיד המדור אליהו ארנד, משה ויסברג וישראל כהן. את כל החבורה הנכבדה הזו תוכלו לראות כאן.

אלא שבשעות אחר הצהריים, נאלצו בני החבורה לנחם את יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני על פטירת אחותו ע"ה, יחד עם כל צמרת המדינה. וגם בזה תוכלו לצפות כאן.

אנקדוטה מעניינת מבית האבל: בזמן ניחום האבלים שאל הראשל"צ הגר"י יוסף את גפני שאלה הלכתית, תוך שהוא מזכיר לו את עברו: "אתה תלמיד חכם, היית ראש כולל באופקים".

• ועוזרו הצמוד של גפני, שלומי פולק, תפס מנוחה בין שר לחבר כנסת ובין שדרן נייעס למאכער, וישב על הספסל מחוץ לבית האבלים. לייבל'ה הבזיק.





• הדגלאים בקושי נכנסו לחג, וכבר הוזעקו שוב: ביום רביעי א' דחול המועד חגג ח"כ יעקב אשר ברית לנכדו. הצמרת התייצבה באולמי 'אם וילד' בבני ברק לחגיגה במתכונת פסח. השתתפו: משה גפני, אורי מקלב, אברהם רובינשטיין, חנניה צו'לק, אריה אינהורן, שמואל גרוסברד, יהודה וצלר, ירחמיאל בויאר, שלמה גולדנטל, יצחק רביץ, דוד שפירא, יצחק ברנר, משה שיפמן, זליג אורלנסקי ובני רבינוביץ. בערב האזינו החברים לגפני בראיון חג וסוער אצל אבי מימרן ב'קול ברמה'. את תיעוד האירוע תוכלו לראות כאן, ואילו לאבי מימרן תוכלו להאזין כאן.

מזל טובים
• אורי לופוליאנסקי, יו"ר 'יד שרה' וראש עיריית ירושלים לשעבר, לרגל הולדת נכדו, בן לבנו אליהו לופוליאנסקי.

• מרדכי בריסק, יו"ר קהילת מחזיקי הדת בעלזא והאיש החזק בחסידות, לרגל הולדת נכדו.

• חיים לוינסון מעיתון הארץ חגג בחול המועד את הולדת בתו. כך כתב לוינסון בחשבון הפייסבוק: "כבר מגיל 12 אני נותן לביתי חינוך איכותי ומקריא לה מאמרים מתוך עיתון הארץ". העיתון לאנשים חושבים כבר אמרנו.





• צלם 'בחדרי חרדים' המוכשר אהרן והב, חגג יומולדת 22, לכבוד המאורע הגיעו להשתתף רב הסלבס מרדכי חסידים, החזן דב הלר והזמר המזרחי קובי פרץ, הכתבת שושי הלר וחברים נוספים.





• ולסיום, חביב הילדים, האיש ו'הכוורת' יהודה גרובייס - לרגל מלאת לו 40. לייבל'ה מאחל לגרובייס שיצליח לשבור ב-40 השנים הבאות את שיאי היצירה שקבע עד כה.
פסח עיתון רכילות סגל לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד